Podstawy pedagogiki PED-SL>PodPed-w
Podczas zajęć z podstaw pedagogiki studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami i prawidłowościami procesu wychowania. Wykład przygotowuje do zgłębiania wiedzy bardziej uszczegółowionej, co dokona się w trakcie wykładów o wyższym stopniu uszczegółowienia.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada podstawową wiedzę o wychowaniu, definiuje podstawowe zagadnienia pedagogiczne.
Student potrafi wyjaśnić wybrane zjawiska, teorie i prądy pedagogiczne
Student posiada umiejętność pogłębiania rozumienia zagadnień wychowawczych w oparciu o kwerendę literatury przedmiotu.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest egzamin pisemny. Egzamin jest przeprowadzany na koniec semestru i dot. materiału
podanego na wykładach. Czas przeznaczony na egz. - 30 minut.
Obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność; pozostałe muszą być zaliczone)
Literatura
Lektury podstawowe:
1. Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika. Warszawa 2008, t. I., s. 1-71.
2. Śliwerski B., Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012.
Lektury uzupełniające:
1. Hejnicka – Bezwińska T., Pedagogika ogólna, Warszawa 2008, s. 167-300
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: