Wprowadzenie do pedagogiki rodziny PED-SL>WdPedR-w
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pedagogicznymi aspektami funkcjonowania rodziny. Pokazanie różnych wymiarów
wychowania w rodzinie, współpracy z innymi środowiskami wychowawczymi oraz sposobów pokonywania trudności wychowawczych.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
1. Student opisuje teoretyczne podstawy wychowania w rodzinie
2. Student objaśnia różne obszary realizacji procesu wychowania w rodzinie
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student analizuje środowisko rodzinne pod kątem realizacji procesu wychowania
KOMPETENCJE:
1. Student przyjmuje postawę zaangażowania na rzecz wspierania realizacji procesu wychowania w rodzinie
Kryteria oceniania
1. Kolokwium ustne na koniec semestru sprawdzające znajomość podstaw i obszarów wychowania w rodzinie
2. Analiza wybranych modeli wychowania w rodzinie
Literatura
Lektury podstawowe:
Kawula S., Brągiel J., Janke A.W., Pedagogika rodziny. Obszary, panorama, problemy, Toruń: Adam Marszałek, 2007.
Lektury uzupełniające:
Błasiak, E. Dybowska (red.), Wybrane zagadnienia pedagogiki rodziny, Kraków 2010.
Godawa G., Rodzina wobec nieuleczalnej choroby dziecka. Aspekty tanatopedagogiczne, Kraków: Impuls, 2018, s. 155-208.
Sieradzka-Baziur B., (red.), Pedagogika rodziny na początku XXI wieku w świetle pojęć i terminów, Kraków 2018.
Uwagi
W cyklu 2022/2023-L:
Przewidywany jest nakład 50 godzin pracy studenta. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: