Zaburzenia w rozwoju dzieci i młodzieży PED-SL>ZwRDiM-w
1. Specyfika pracy psychologicznej i pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą
2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego i młodzieńczego
3. Zmaganie się dziecka z chorobą. Wybrane zagadnienia psychosomatyki
4. Obraz kliniczny zaburzeń lękowych i afektywnych
5. Kliniczne aspekty zaburzeń seksualnych
6. Zaburzenia zachowania
7. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej
8. Zaburzenia odżywiania
9. Uzależnienia
10. Wybrane zaburzenia rozwojowe
11. Wsparcie psychologiczne i psychoterapia dzieci i młodzieży
12. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie rozpoznawania występowania wybranych zaburzeń, wstępnego ich opisu i możliwych interwencji.
Kryteria oceniania
1. Test wiedzy
2. Przygotowanie prezentacji wraz z opracowaniem wybranego artykułu naukowego
3. Aktywność na zajęciach
Literatura
1. Kendall P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk GWP.
2. Pilecka W. (red) (2011). Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży, Kraków Wyd. UJ.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: