Metodyka pracy z osobami z zaburzeniami sensorycznymi PED-SL-OWTP>MPzOZS-w
1.Historia i podstawy teorii integracji sensorycznej.
2. Diagnoza integracji sensorycznej.
3. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego i ich klasyfikacje.
4. Czynniki ryzyka występowania zaburzeń integracji sensorycznej.
5. Standardy terapii integracji sensorycznej.
W cyklu 2023/2024-L:
1.Historia i podstawy teorii integracji sensorycznej. |
W cyklu 2024/2025-L:
. klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Student/ka zna podstawy i założenia teorii integracji sensorycznej
-Student/ka posiada wiedzę na temat klasyfikacji zaburzeń integracji sensorycznej.
-Student/ka umie zidentyfikować zaburzenia integracji sensorycznej.
Student/ka rozumie znaczenie procesów integracji sensorycznej dla rozwoju człowieka i ich wpływ na funkcjonowanie w środowisku.
Student/ka potrafi wykorzystać wiedzę na temat przyczyn zaburzeń integracji sensorycznej w praktyce pedagogicznej i krytycznie ocenić przydatność typowych metod w zależności od potrzeb i możliwości jednostki.
Kryteria oceniania
W:Kolokwium- 60% pozytywnych odpowiedzi, 80% obecności na zajęciach
Literatura
Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Harmonia Uniwersalis Gdańsk 2023.
Biel L., Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci
i nastolatków, Wydawnictwo UJ, Kraków, 2015.
Kranowitz C., Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia, Gdańsk 2011.
Maas V. F., Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do Teorii Integracji Sensorycznej. Harmonia, Gdańsk 2016.
Przyrowski Z., Integracja sensoryczna. Wprowadzenie do teorii, diagnozy
i terapii. EMPIS, Warszawa 2019.
Wiśniewska M., Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Wyd. Impuls, Kraków 2008.
W cyklu 2023/2024-L:
Biel L., Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci |
W cyklu 2024/2025-L:
Biel L., Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci |
Uwagi
W cyklu 2024/2025-L:
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i pozytywna ocena z kolokwium |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: