Podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej PED-SL-OWTP>PPOW-w
Treści kształcenia:
1. Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.
2. Problematyka sieroctwa.
3. Analiza teoretycznych podstaw teorii opieki.
4. Relacje opieki i procesu wychowania.
5. Wprowadzenie w obszar teorii wychowania opiekuńczego.
W cyklu 2022/2023-Z:
1. Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Treści kształcenia: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Treści kształcenia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych;
2. ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach;
1.
UMIEJĘTNOŚCI
1. potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych;
2. analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej;
KOMPETENCJE
1. ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny.
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
1. Wykład tradycyjny
2. Prezentacja multimedialna
3. Dyskusja
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
1. zaliczenie z oceną
Obecność na zajęciach (możliwe 2 nieobecności; pozostałe muszą być zaliczone).
Literatura
Badora S., Z zagadnień pedagogiki opiekuńczej, Tarnobrzeg 2006.
Kelm A., Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 2000.
Pedagogika opiekuńcza. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, E. Jundziłł i R. Pawłowska (red.), Gdańsk 2008.
W cyklu 2024/2025-Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: