Seminarium dyplomowe PED-SL-OWTP>SemS4
Nabycie umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej w oparciu o analizę literatury dotyczącej wybranego problemu
społecznego oraz na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student opisuje zjawiska społeczne i analizuje je pod kątem edukacyjnym
2. Student wie, jakie działania mogą wzmocnić działalność instytucji edukacyjnych i wsparcia społecznego
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student posługuje się metodologią pisania prac dyplomowych
2. Student przygotowuje pracę dyplomową o charakterze badawczym
KOMPETENCJE:
1. Student ma świadomość potrzeby wdrażania rozwiązań, które są odpowiedzią na problemy edukacyjne
Kryteria oceniania
1. Dyskusja
2. Burza mózgów
3. Praca z tekstem
4. Kwerenda biblioteczna
5. Prezentacja i dyskusja wyników projektu
Literatura
Lektury podstawowe:
1. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Wyd. Impuls, 1999
2. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa: Wyd. PWN, 2001.
Lektury uzupełniające:
1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa: Wyd. PWN, 2013.
2. Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), Metody badań jakościowych, Warszawa: Wyd. PWN, 2009, (t. 1-2).
3. Ferguson G., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa: Wyd. PWN, 2009.
4. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice. Pedagogika, Gdańsk: Wyd. GWP, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: