Diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych PED-SM>DiInPoROoEd-c
Będziemy uczyć się - jak w odpowiedni sposób - zbierać informacji o dziecku. Przeprowadzać rozmowę z rodzicami, nauczycielami, a także obserwacja dziecka w jego naturalnym środowisku.
Informacje jakie uzyskujemy od osób dorosłych będą dawały nam podstawę do podejmowania kolejnych, dalszych kierunkowych kroków.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza.
Studenci powinni umieć scharakteryzować metody, które dopełnią optymalne stworzenie zindywidualizowanych możliwości rozwojowych i edukacyjnych.
Umiejętności.
- odczytywanie ze zrozumieniem orzeczeń, opinii, oraz dopełnienie obrazu po przez wywiad rodzicielski
- wyciągnie wniosków z dokumentacji, wywiadu, badań psychologiczno - pedagogicznych.
Kompetycje.
Studenci powinni swobodnie wymienić i scharakteryzować jakie obszary dają obiecujące rokowania i jakie są zasoby własne - na podstawie zebranych materiałów.
Kryteria oceniania
Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa, w sytuacji wyjątkowej dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność.
Zaangażowanie, praca własna - będą istotne przy pozytywnym zaliczeniu przedmiotu.
Literatura
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb, Praca zbiorowa, 2024
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Kazimierz Słupek, Harmonia 2023
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: