Etyka zawodu pedagoga PED-SM>EtzPed
1. Etyka- podstawowe pojęcia, klasyfikacje
2. Etyka zawodowa
3. Dylematy etyczne – źródła, rodzaje, zarządzanie
4. Zasady kanonu wartości osobowych i zasad etyki pedagogicznej
5. Kodeks Etyczny nauczyciela
W cyklu 2022/2023-Z:
1. Etyka- podstawowe pojęcia, klasyfikacje Efekty uczenia się: |
W cyklu 2023/2024-Z:
Efekty uczenia się: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
WIEDZA:
1. Student definiuje przejawy wybranych dylematy nauczyciela.
2. Student wskazuje podstawowe wartości i zasady etyki pedagogicznej
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student rozpoznaje przejawy i przyczyny wybranych zasad etycznych zawodu nauczyciela.
2. Student prognozuje skutki dylematów moralnych
KOMPETENCJE:
1. Student jest zorientowany na identyfikację podstawowych zasad etycznych zawodu.
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
1. Prezentacja multimedialna
2. Praca indywidualna i grupowa
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
1. Praca koncepcyjna
Obecność na zajęciach - możliwa jedna nieobecność nieusprawiedliwiona. W przypadku nieobecności powyżej 50% - powtarzanie kursu.
Praktyki zawodowe
Obciążenie Studenta pracą:
Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin pracy doktoranta
Godziny kontaktowe wynikające z planu 10 godzin
Pozostałe godziny kontaktowe 5 godzin
Praca własna doktoranta 15 godzin
Razem 30 godzin
Literatura
A. Anzenbacher, Wprowadzenie do etyki, wyd. WAM, Kraków 2008
B. Chyrowicz, O sytuacjach bez wyjścia w etyce: dylematy moralne: ich natura, rodzaje i sposoby rozstrzygania, wyd. ZNAK, Kraków 2008
J.M. Michalak, Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela, wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010
Kodeks Etyki Nauczyciela, https://bip.um.gdynia.pl/status-i-organizacja,928/kodeks-etyczny-nauczyciela
Pyżalski J. Kołodziejczyk J. (2015). Nauczyciel wobec sytuacji trudnych wychowawczo, [w:] Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. Wybrane konteksty, red. J. Pyżalski, Łódź: theQ studio, s. 77–94.
W cyklu 2022/2023-Z:
A. Anzenbacher, Wprowadzenie do etyki, wyd. WAM, Kraków 2008 |
W cyklu 2023/2024-Z:
A. Anzenbacher, Wprowadzenie do etyki, wyd. WAM, Kraków 2008 |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Obciążenie Studenta pracą: Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin pracy doktoranta |
W cyklu 2023/2024-Z:
Metody i narzędzia dydaktyczne: Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: