Projekt edukacyjny PED-SM>PrEdu-w
Wykłady będą dotyczyły szczegółowej tematyki z zakresu metody projektowej oraz zastosowania jej w wybranych aspektach pracy społecznej.
W cyklu 2022/2023-Z:
1. Podstawy metody projektowej 2. Źródła dofinansowań 3. Grupa docelowa 4. Cele 5. Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu 6. Harmonogram i budżet 7. Realizacja 8. Ewaluacja |
W cyklu 2023/2024-Z:
Studenci zostaną zapoznani z metodologią pracy projektowej tj.: definicje projektów, szczególnie projektu edukacyjnego, zapoznają się z miejscami gdzie mogą szukać ofert konkursów, gdzie i jak składać mogą wnioski. Będą omówione regulaminy projektów, sposób pisania wniosków, omówiony będzie proces realizowania projektów od momentu koncepcji, opracowywania budżetu, realizacji oraz ewaluacji. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Studenci zostaną zapoznani z metodologią pracy projektowej tj.: definicje projektów, szczególnie projektu edukacyjnego, zapoznają się z miejscami gdzie mogą szukać ofert konkursów, gdzie i jak składać mogą wnioski. Będą omówione regulaminy projektów, sposób pisania wniosków, omówiony będzie proces realizowania projektów od momentu koncepcji, opracowywania budżetu, realizacji oraz ewaluacji. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Identyfikuje podstawową wiedzę o zasadach pracy metodą projektową.
2. Formułuje podstawową wiedzę o odbiorcach usług projektów edukacyjnych.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi ocenić przydatność metody projektowej do realizacji zadań związanych z różnymi sferami wsparcia.
2. Potrafi projektować działania edukacyjne.
3. Potrafi przewidywać rezultaty działań projektowych.
4. Potrafi przeprowadzić ewaluację działań projektowych.
5. Wykorzystuje umiejętność pracy w zespole pełniąc różne role; przyjmuje i wyznacza zadania, prezentuje elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych; dokonuje analizy własnych działań i wskazuje ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu.
KOMPETENCJE:
1. Jest aktywny w obszarze wsparcia wybranych grup społecznych.
Kryteria oceniania
praca pisemna
Literatura
Gołębniak D., Uczenie metodą projektów, WSiP
Dembek Z. K., Technika. Przewodnik po metodzie projektów dla uczniów gimnazjum.
Łysomice Wydawnictwo Temat 2002
Królikowski J., Projekt edukacyjny. Warszawa Wydawnictwa CODN 2001
Mikinia A., Zając B., Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów
gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej. Kraków Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2001
Lektury uzupełniające:
Nowacki T., O metodzie projektów. Warszawa Wydawnictwa CODN 1999
Uczenie metodą projektów. WSiP 2002
Grodzina A., Rodzaje i ocena projektów, Warszawa 1996
Praca metodą projektu. Materiały szkoleniowe. Projekt „W sieci NGO”. Ośrodek Kształcenia, Wypoczynku i rekreacji w Korzkwi.
W cyklu 2022/2023-Z:
Gołębniak D., Uczenie metodą projektów, WSiP Dembek Z. K., Technika. Przewodnik po metodzie projektów dla uczniów gimnazjum. Łysomice Wydawnictwo Temat 2002 Królikowski J., Projekt edukacyjny. Warszawa Wydawnictwa CODN 2001 Mikinia A., Zając B., Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej. Kraków Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2001 Lektury uzupełniające: Nowacki T., O metodzie projektów. Warszawa Wydawnictwa CODN 1999 Uczenie metodą projektów. WSiP 2002 Grodzina A., Rodzaje i ocena projektów, Warszawa 1996 Praca metodą projektu. Materiały szkoleniowe. Projekt „W sieci NGO”. Ośrodek Kształcenia, Wypoczynku i rekreacji w Korzkwi. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Lektury podstawowe: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Lektury podstawowe: Lektury uzupełniające: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: