Projektowanie i ewaluacja programów profilaktycznych PED-SM>PriEwPP-c
Ćwiczenia dotyczą zapoznania się przez studentów z procedurą konstruowania programów wychowawczo - profilaktycznych; nabycia umiejętności ich analizowania w aspekcie integralnego rozwoju i wychowania dziecka, opieki i wsparcia opisanych w podstawie programowej.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i socjologiczną oraz na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną, a także
pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk niezbędnych dla tworzenia programu wychowawczo – profilaktycznego i jego ewaluacji.
Kryteria oceniania
projekt, prezentacja, aktywny udział w zajęciach weryfikowany w trakcie ich
trwania przez osobę prowadzącą
Literatura
1. Kusztal J., Piasecka M., Nastazjak A., Piec M., (2021) Wzmacnianie współpracy podmiotów edukacji w zakresie profilaktyki
szkolnej, Wyd. Impuls Kraków, rozdz. 2.3. Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
2. Wieczorek M., (2018) Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki. Krok po kroku, Ośrodek Rozwoju Edukacji,
Warszawa
3. Gaś Z.B., Poleszak W., (2017) Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny, Ośrodek Rozwoju
Edukacji, Warszawa
4. Czarnocka M., (2017) Program wychowawczo-profilaktyczny. Poradnik dyrektora, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka,
Warszawa
Dodatkowa
1. Borkowska Żebrowska M. i in. (2020) Bezpieczny uczeń w Krakowie - analiza zasobów środowiskowych w zakresie
profilaktyki w szkole, Oficyna Wyd. Impuls Kraków (Część I)
2. Jaskuła S. (2018) Ewaluacja społeczna w edukacji, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków.
3. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 59.
4. Latkowska J., (2014) Ewaluacja krok po kroku. Podręcznik ewaluacji wewnętrznej programów profilaktycznych, Fundacja
Paesterno, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: