Projektowanie i ewaluacja programów profilaktycznych PED-SM>PriEwPP-w
Przedmiot dotyczy zapoznania się przez studentów z procedurą konstruowania programów wychowawczo - profilaktycznych; nabycia umiejętności ich analizowania w aspekcie integralnego rozwoju i wychowania dziecka, opieki i wsparcia opisanych w podstawie programowej.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Planować i przeprowadzić diagnozę stanowiącą
podstawę dla konstruowania programów
wychowawczo-profilaktycznych
Wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę
psychologiczną i socjologiczną oraz na poziomie
rozszerzonym wiedzę pedagogiczną, a także
pozyskiwać dane do analizowania zachowań,
procesów i zjawisk niezbędnych dla tworzenia
programu wychowawczo – profilaktycznego i jego
ewaluacji
Samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności
pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł,
w tym obcojęzycznych i technologii
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
1. aktywny udział w zajęciach (weryfikowany przez osobę prowadzącą);
2. obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność
usprawiedliwiona);
3. przygotowanie oraz prezentacja projektu - programu wychowawczo profilaktycznego szkoły.
Literatura
1. Gaś Z., Poleszak W.: Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo
- profilaktyczny szkoły . ORE Warszawa 2017.
2. Konopczyński M.: Mity o wychowującej szkole czyli zadania wychowawczo
- profilaktyczne współczesnej szkoły. ORE Warszawa 2017.
3. Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki oświatowej. Materiały szkoleniowe dla nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych, (2017), Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Literatura uzupełniająca:
1. Adamek I., Teoretyczne i praktyczne podstawy konstruowania programów szkolnych, Kraków 2007.
2. Gaś Z. B., (2004), Szkolny Program Profilaktyki: istota, konstruowanie, ewaluacja. Poradnik metodyczny, Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, s. 19.
3. Ostaszewski K., (2014), Zachowania ryzykowne młodzieży w perspektywie mechanizmów resilience, Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: