Readaptacja społeczna i pomoc postpenitencjarna PED-SM-SRS>ReadSp-w
1. Teoria readaptacji.
2. Definiowanie problemów readaptacyjnych.
3. Pomoc postpenitencjarna w Polsce . Historia i obecnie.
4. Obszary pomocy i wsparcia osób opuszczających ZK i AŚ.
5. Projektowanie działań pomocowych w obszarze pomocy postpenitencjarnej.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Rozróżnia środki oddziaływania resocjalizacyjnego.
2. Charakteryzuje systemy penitencjarne oraz pomocy postpenitencjarnej w Polsce .
3. Rozpoznaje potrzeby readaptacyjne osób opuszczających ZK. AŚ i ZP.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Obserwuje i analizuje przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych w obszarze pracy penitencjarnej i postpenitencjarnej.
2. Projektuje i podejmuje działania ukierunkowane na rozwiązywanie konkretnych problemów adaptacyjnych w opiece postpenitencjarnej.
KOMPETENCJE:
1. Jest zdolny i kreatywny w rozstrzyganiu dylematów związanych z obszarem pomocy w systemie penitencjarnym i postpenitencjarnym.
Kryteria oceniania
1. Kolokwium
2. Praca koncepcyjna
3. Obecność na zajęciach (możliwe 2 nieobecności; pozostałe muszą być zaliczone)
Literatura
Lektury uzupełniające:
Skafiriak B. (red.), Pomoc postpenitencjarna w kontekście strategii działań resocjalizacyjnych. Kraków: OW IMPULS, 2007.
Szczygieł G. B., Społeczna readaptacja skazanych w polskim systemie penitencjarnym, Białystok: Temida2, 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: