Wprowadzenie do tanatopedagogiki PED-SM-ST>WprTana-w
Wykład wdraża studentów w zagadnienia związane z podstawami tanatopedagogiki jako nauki. Stanowi wprowadzenie w system pojęć, podstawowych prawideł i celów właściwych tej dyscyplinie.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student charakteryzuje podstawy i obszary tanatopedagogiki
2. Student wymienia warunki i formy wychowawczego uczestniczenia w sytuacji tanatologicznej
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student umiejscawia tanatopedagogikę w kontekście nauk o wychowaniu
2. Student dokonuje specyfikacji zadań edukacyjnych w odniesieniu do chorego i jego bliskich
KOMPETENCJE:
1. Student ustosunkowuje się pozytywnie do wartości i celów tanatopedagogiki
Kryteria oceniania
1. Pogadanka określająca ustosunkowanie się studenta do aksjologicznych i teleologicznych aspektów tanatopedagogiki
2. Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę z zakresu tanatopedagogiki
Literatura
Lektury podstawowe:
Binnebesel J., Tanatopedagogika w doświadczeniu wielowymiarowości człowieka i śmierci, Toruń: Adam Marszałek, 2013.
Godawa G., Rodzina wobec nieuleczalnej choroby dziecka. Studium tanatopedagogiczne, Kraków: Impuls, 2018, s. 35-70.
Lektury uzupełniające:
Binnebesel J., Bohdan Z., Pedagogiczne aspekty opieki nad przewlekle chorymi [w:] Przewlekle chore dziecko w domu. Poradnik dla rodziny i opiekunów, J. Binnebesel, Z. Bohdan, P. Krakowiak, D. Krzyżanowski, A. Paczkowska, A. Stolarczyk (red)., Gdańsk: Fundacja Hospicyjna, 2012.
Grzybowski P. P., Chorzy i umierający jako Obcy. Wspólne wątki pedagogiki międzykulturowej i tanatopedagogiki, [w:] Edukacja międzykulturowa - teorie, poglądy, doświadczenia społeczne, T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur (red.), Cieszyn - Warszawa – Toruń: Adam Marszałek, 2010, s. 287-299.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: