Metodyka pracy pedagoga szkolnego PEd-SM>MePrPeSzk-c
Nadrzędnym zadaniem pedagoga szkolnego jest udzielanie pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji szkolnej, rodzinnej, dbanie o właściwy rozwój dzieci i młodzieży i w tym celu podejmowanie działań wychowawczych, opiekuńczych, profilaktycznych, zaradczych. Tematy poruszane na zajęcia będą koncentrować się wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Zostaną poruszone kwestie dotyczące najczęstszych problemów uczniów wymagających wsparcia pedagoga. Ponadto studenci zostaną zaznajomieni z różnymi pomocami dydaktycznymi wykorzystywanymi w pracy pedagoga szkolnego.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność
2. Aktywny udział w zajęciach
3. Prezentacja wybranego tematu + konspekt
Literatura
T. Lewandowska – Kidoń, B. Kalinowska – Witek, Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno – pedagogicznej, Lublin 2016.
(pod red.) B. Adamiak, J. Boryszewska, N. Malenko, Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej, Kraków 2018
M. Sałasiński, B. Badziukiewicz, Vademecum pedagoga szkolnego, Warszawa 2003
Szabała A., Współczesne wyzwania dla pracy psychologa i pedagoga szkolnego, Chełm 2024
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: