Filozofia personalistyczna w pedagogice PIL-POD>Filperwped-c
Treści wykładu:
1. Personalizm - pojęcie - klasyfikacja.
2. Człowiek jako osoba.
3. Dusza ludzka jako podmiot cielesno-duchowej natury człowieka.
4. Zasady personalizmu pedagogicznego.
5. Racje za personalistyczną filozofią wychowania.
Treści ćwiczeń:
1. Personalizm Jana Pawła II.
2. Racje za personalistyczną filozofią wychowania.
3. Personalistyczna filozofia człowieka jako osoby ludzkiej.
4. Godność-życie-wolność-kultura w świetle Adhortacji Christifideles laici.
5. Idee współczesnej pedagogiki personalistycznej.
6. Personalistyczna koncepcja wychowania i wychowalności.
7. Personalizm w pedagogice.
8. Wychowanie jako spotkanie osób.
9. Wartości u podstaw wychowania personalistycznego.
10. Wychowanie do wyboru wartości.
W cyklu 2023/2024-Z:
1. Personalizm Jana Pawła II. |
Liczba godzin zajęć porwadzonych on-line
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student powinien brać udział w zajęciach, w ramach pracy grupowej wypracować prezentację na wskazany temat.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Adamski Fr., Wychowanie personalistyczne, Kraków 2005.
2. Kiereś B., U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie, Lublin 2015.
3. Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, t. 1, Warszawa 2009.
4. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
1. Jan Paweł II, Christifideles laici.
2.Adamski Fr. (red.), Poza kryzysem tożsamości, Kraków 1993.
3. Skrzypczak R., Między Chrystusem a Antychrystem, Kraków 2022.
W cyklu 2023/2024-Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: