Seminarium naukowe (przygotowanie pracy magisterskiej) PK-SL>Semnau(10)
Praca magisterska z zakresu prawa kanonicznego może obejmować bardzo szerokie spektrum tematów. Promotor jest otwarty na sensowne propozycje studenta. Może także zaproponować temat pracy, który
może dotyczyć m.in:
- źródeł teologicznych prawa kanonicznego oraz jurydycznych implikacji prawd teologicznych.
- prawnych konsekwencji aspektów antropologicznych małżeństwa (relacji pomiędzy mężczyzną i kobietą)
- pozostałego zakresu prawa małżeńskiego
- ujęcia małżeństwa i rodziny przez prawo państwowe w perspektywie prawdy o relacji pomiędzy kobietą i mężczyzną.
- filozofii prawa
- praw człowieka
- relacji pomiędzy prawem państwowym a prawem kościelnym.
Indywidualne spotkanie z magistrantem polega na uzupełnieniu wiedzy z zakresu jego ewentualnej pracy magisterskiej.
Spotkanie polega także na wspólnej z promotorem analizie źródeł pracy magisterskiej oraz formułowaniu doń komentarzy.
Obejmuje również pod kierunkiem promotora zadanie systematyzacji przeanalizowanych i skomentowanych źródeł. Systematyzacja ta służy do coraz bardziej szczegółowego ustalania planu pracy.
Analiza i komentarz muszą przekształcić się w zasadniczy tekst pracy, który jest wypracowywany również na spotkaniach w ramach seminarium: (styl; logika wywodu; komunikatywność; trzymanie się tematu; odkrywanie nowych wątków). Kolejnym etapem jest całościowa redakcja wraz z wypracowaniem adekwatnego wstępu i zakończenia pracy.
Redakcja tekstu jest związana z adekwatnymi przypisami, skrótami oraz literaturą przedmiotu.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student uzupełnia wiedzę (jeśli to konieczne) z zakresu, który obejmuje temat jego pracy magisterskiej
Student uczy się czytać ze zrozumieniem tekst w perspektywie sformułowanego tematu pracy.
Student potrafi zredagować własne streszczenie i komentarz do analizowanego źródła lub tekstu z literatury pomocniczej.
Student umiejętnie systematyzuje własne analizy i komentarze tworząc najpierw schemat a potem plan pracy.
Student w dyskusji z promotorem uczy się komunikatywnie i logicznie przedstawiać i bronić formułowanych przez siebie tez.
Student uczy się pisać gramatycznie poprawnie i używając adekwatnego języka w odniesieniu do pracy magisterskiej.
Kryteria oceniania
Aktywna obecność na spotkaniu.
W dalszej kolejności przedstawienie sukcesywnych wymaganych przez promotora napisanych przez studenta tekstów (od krótkich analiz i komentarzy aż po części pracy)
Literatura
Literatura będzie za każdym razem adekwatna do konkretnego tematu pracy.
Oczywiście zawsze korzystamy z Kodeksu Prawa Kanoniczego i odpowiednich komentarzy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: