Projekt socjalny PS-KRY-SM>Prosoc-c-2
Zajęcia mają na celu zdobycie umiejętności dot. analizowania problemów społecznych i ich minimalizowania poprzez zastosowanie działań projektowania socjalnego. W ćwiczeniach wykorzysta się wiedzę na temat formułowania celów projektowych względem grup docelowych. Rozwinie się umiejętność planowania zadań i działań zmierzających do rozwiązywania problemów społecznych. Zakładanym rezultatem ćwiczeń jest nabycie umiejętności dokumentowania projektu tak, by dokumentacja stanowiła przedmiot do dalszych działań.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur, więzi społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjami (KA6_WG5)
- zna definicję podstawowych problemów społecznych; posiada wiedzę dotyczącą ich mechanizmów, genezy, identyfikacji oraz strategii ich rozwiązywania (KA6_WG6)
- zna podstawowe metody i modele pracy socjalnej z jednostką, grupą i społecznością; posiada wiedzę dotyczącą struktury prowadzenia diagnozy jednostek i grup (KA6_WG7)
Kryteria oceniania
Prowadzenie sekretariatu projektu wraz z dokumentacją fotograficzną. Przygotowanie prezentacji zawierającej informacje o projekcie zgodnie z tematami przedstawionymi w sylabusie.
Zespół studentów przygotowuje koncept projektu, w którym każdy student otrzymuje ocenę końcową w zależności od wykonywanej osobiście systematycznej pracy (zadania) na rzecz projektu.
Kryteria oceniania:
1. Obecność na zajęciach: 1/1
2. Aktywność podczas zajęć: 1/1
3. Kreatywność myślenia: 1/1
4. Innowacyjność (nowatorstwo) w działaniu: 1/1
5. Udokumentowana osobista praca w postępie pracy nad projektem: 1/1
Podczas ćwiczeń każdy student może uzyskać max 5 pkt. Ocenę końcową stanowi suma punktów podzielona przez liczbę zrealizowanych spotkań z prowadzącym ćwiczenia.
Skala w przypadku zaliczenia na ocenę:
90-100% - bardzo dobry
80-89% - dobry plus
75-89% - dobry
65-74% - dostateczny plus
50-64% - dostateczny
0-49% - niedostateczny
W przypadku zaliczenia bez oceny obowiązuje 50% wszystkich punktów.
Osoba która nie uzyska dostatecznej liczby punktów otrzyma zadanie do wykonania na rzecz projektu. Sformułowaniem zadania zajmą się 2 osoby z najwyższą notą uzyskaną podczas ćwiczeń. Zadanie ma zawierać polecenia dot. 3 kryteriów: kreatywność myślenia, innowacyjność (nowatorstwo) w działaniu, umiejętność dokumentowania osobistej pracy w postępie działania nad projektem.
Literatura
- Wolska-Prylińska D., Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010.
- Stowarzyszenie „Pracownia Etnograficzna” im. Witolda Dynowskiego, Akademia Rozwoju Animacji Aktywności, 2013.
- Wronowski G., Jak skutecznie napisać projekt socjalny? Nowa edycja środków z EFS na lata 2007-2013, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: