Projekt socjalny PS-KRY-SM>Prosoc-w-2
Zajęcia mają na celu zdobycie umiejętności dot. analizowania problemów społecznych i ich minimalizowania poprzez zastosowanie działań projektowania socjalnego. W ćwiczeniach wykorzysta się wiedzę na temat formułowania celów projektowych względem grup docelowych. Rozwinie się umiejętność planowania zadań i działań zmierzających do rozwiązywania problemów społecznych. Zakładanym rezultatem ćwiczeń jest nabycie umiejętności dokumentowania projektu tak, by dokumentacja stanowiła przedmiot do dalszych działań.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur, więzi społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjami
Umiejętności
- zna definicję podstawowych problemów społecznych; posiada wiedzę dotyczącą ich mechanizmów, genezy, identyfikacji oraz strategii ich rozwiązywania
Kompetencje społeczne
- zna podstawowe metody i modele pracy socjalnej z jednostką, grupą i społecznością; posiada wiedzę dotyczącą struktury prowadzenia diagnozy jednostek i grup
Kryteria oceniania
Dyskusja, praca w grupie, analiza tekstu, media społecznościowe.
Kryteria oceny zadań przypisanych uczestnikom projektu:
1. Obecność na zajęciach
2. Aktywność podczas zajęć
3. Kreatywność myślenia
4. Innowacyjność (nowatorstwo) w działaniu
5. Udokumentowana osobista praca w postępie pracy nad projektem
Literatura
- Wolska-Prylińska D., Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010.
- Stowarzyszenie „Pracownia Etnograficzna” im. Witolda Dynowskiego, Akademia Rozwoju Animacji Aktywności, 2013.
- Wronowski G., Jak skutecznie napisać projekt socjalny? Nowa edycja środków z EFS na lata 2007-2013, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: