Warsztaty PS-PSY-SL>Warszt-6
Treścią przemiotu jest wdrożenie studentów do pracy z problematyką osób chorujących psychicznie, w szczególności praktycznego jej realizowania.
Przedstawione zostaną różne organizacje społeczne, w których występują różne trudności i mogą prowadzić do potrzeby przeprowadzania zmian, rozwoju, zaspokojenia potrzeb. W ramach zajęć zwracana będzie szczególna uwaga na dostarczenie i wykształcenie umiejętności praktycznych w zakresie pozyskiwania i wykorzystywania informacji niezbędnych do oceny sytuacji społeczno-ekonomicznej jednostek potrzebujących pomocy oraz ewaluacji podjętych i przeprowadzonych dzia-łań.
1. Analiza wybranego środowiska osób, rodzin.
2. Diagnozowanie realizowanych działań i określenie celu skutecznie zmieniającego sytua-cję.
3. Opracowanie planu działań zmiany struktury wsparcia (dla indywidualnych osób, grupy lub społeczności w której funkcjonują OCHP).
4. Rozpoznanie funkcjonowania OCHP w sytuacji kryzysowej (kryzys wewnętrzny – kry-zys zewnętrzny np. doświadczanie pandemii).
5. Zaplanowanie niekonwencjonalnych form wsparcia – burza mózgów.
6. Utworzenie oferty wsparcia w formie specjalistycznego turnusu rehabilitacyjnego.
7. Opracowanie merytoryczne własnej koncepcji pracy nad wsparciem z obraną grupą// oso-bą.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Student zna podstawowe kryteria i zasady realizacji projektów// działań w pracy socjalnej.
3. Student wyjaśnia podstawowe pojęcia w zakresie pracy koncepcyjnej, diagnozowania społeczne-go oraz budżetu zadaniowego w oparciu o dokument prawny.
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student potrafi skonstruować i zastosować odpowiednie narzędzia do przygotowanego wsparcia.
2. Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu oraz rozumienia zjawisk i procesów społecznych w obszarze wsparcia OCHP, definiuje i rozpoznaje trudności oraz potrzebę zmiany, aktywizacji.
3. Student potrafi wskazać źródła danych wybranych przez siebie zjawisk społecznych oraz zapro-ponować metody ich pozyskiwania. Potrafi samodzielnie analizować główne fakty społeczne.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
1. Student prezentuje i krytycznie ocenia wyniki przeprowadzonych działań warsztatowych.
Kryteria oceniania
Praca z dokumentami instytucji i danymi statystycznymi – M1, dyskusja – M2, ćwiczenia kształcące formalnie (np. w rozumowaniu) – M3, burza mózgów – M4. Zajęcia z wykorzystaniem środków au-diowizualnych
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
WIEDZA
SW1 – Przeprowadzenie zajęć warsztatowych i prezentacja przygotowanego pomysłu na forme wsparcia.
UMIEJĘTNOŚCI
SW 2 – Warsztat - realizacja oraz analiza przykładów rozwiązań innych studentów na zajęciach
KOMPETENCJE (POSTAWY)
SW3 – Warsztaty i aktywność na ćwiczeniach.
Ostateczna ocena wystawiana jest na podstawie uzyskanych punktów z wszystkich etapów zalicze-nia: aby uzyskać ocenę pozytywną należy zebrać co najmniej 50% punktów. Ocena dostateczna – 50% - 60%; plus dostateczna - 61% - 70%; dobra - 71% - 80%; plus dobra – 81% - 90%; bardzo do-bra – 91% - 100%. Maksymalną oceną z przygotowania, przeprowadzenie działania aktywizującego OCHP i jego prezentacja
Literatura
Lektury podstawowe:
Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego
Lektury uzupełniające:
Programy pracy, poznane oddziaływania aktywizujące i dokumenty instytucji / podmiotów– wybra-nych przez Studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: