Psychologia rozwojowa PS-SL>Psyroz-c
Zakres tematyczny ćwiczeń obejmuje poszczególne etapy rozwoju człowieka, w kontekście zmian psychicznych i fizycznych, kryzysów rozwojowych w różnych etapach życia oraz zadań rozwojowych.
Ćwiczenia
Okresy rozwojowe w biegu życia w ujęciu poprzecznym:
• adolescencja późna – wiek młodzieńczy, dorastanie
• wczesne dorosłość
• późna dorosłość
• starość, umieranie, żałoba.
W cyklu 2022/2023-Z:
1. Adolescencja. |
W cyklu 2023/2024-Z:
1. Adolescencja. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student, posiada podstawową wiedzę o rozwoju psychicznym człowieka, opisuje i definiuje mechanizmy rozwoju jednostki, wskazuje na sposoby opisu zmiany rozwojowej, przeprowadza analizę i syntezę w jaki sposób właściwości osoby współdziałają z cechami sytuacji społecznej wpływając na rozwój jednostki, charakteryzuje czynniki warunkujące rozwój, opisuje i klasyfikuje psychologiczne teorie rozwoju. /Ps_1_p_K_W04/, P6S_WG
Umiejętności:
Student, samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł i przy zastosowaniu nowoczesnych technologii (ICT) w zakresie: formułowania problemów i przekładania ich na zadania psychologa rozwojowego, analizowania współzmienności czynników rozwoju, identyfikowania zależności między procesami psychicznymi i zachowaniem człowieka w biegu życia, posługiwania się wiedzą na temat rozwoju, praktycznego aplikowania wiedzy na temat metod stosowanych w badaniach psychologii rozwojowej. / Ps_1_p_K_U04/, P6S_UW
Kompetencje:
Student w trakcie zajęć dostrzega znaczenie kontynuacji uczenia się w formie samokształcenia oraz zorganizowanych form podnoszenia kompetencji zawodowych, uczy się odpowiedzialności za innych i za efekty praktyczne nabywanej wiedzy a w szczegolności: poznaje formy i przejawy moralnej odpowiedzialności za społeczne skutki badania i wspierania rozwoju, w trakcie zajęć kształtuje swoją świadomość i uczy się znajdować rozwiązania dla konkretnych problemów z zakresu etyki badań nad rozwojem, rozwija świadomość etyki w postępowaniu z dzieckiem.
Kryteria oceniania
Pisemna praca koncepcyjna
Literatura
J. Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN
D. Kornas-Biela, Wokół początku życia ludzkiego, PAX
H.R. Schaffer, Psychologia dziecka, PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: