Andragogika PS-SM>Andrag-c
T_1. Analiza sposobów uczenia się dorosłych w miejscu pracy.
T_2. Senior uczący się.
T_3. Jak uczą się dorośli? Analiza tekstów.
T_4. Praktyka wykorzystania cyklu Kolba w edukacji dorosłych.
T_5. Marzenia jako czynnik autokreacji w dorosłości i w wieku senioralnym.
W cyklu 2024/2025-Z:
T_1. Analiza sposobów uczenia się dorosłych w miejscu pracy. T_2. Senior uczący się. Edukacja senioralna. T_3. Jak uczą się dorośli? Analiza tekstów. T_4. Praktyka wykorzystania cyklu Kolba w edukacji dorosłych. T_5. Marzenia jako czynnik autokreacji w dorosłości i w wieku senioralnym. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń następuje poprzez aktywny udział w zajęciach oraz rzetelne przygotowanie analizy wybranego artykułu naukowego z wyżej wskazanych czasopism. Student wybiera artykuł, przesyła go do prowadzącego celem zatwierdzenia, następnie dokonuje samodzielnej analizy wykorzystując treści poznane na wykładzie oraz treści zamieszczone w publikacji.
Literatura
Instytut Analiz Rynku Pracy Sp. z o.o., Analiza sposobów uczenia się dorosłych w miejscu pracy, Warszawa 2019.
K. Mikołajczyk, Jak uczą się dorośli, czyli co powinien wiedzieć trener o specyfice kształcenia uczestników szkolenia, E-Mentor 2011, nr 2(39).
E. Skibińska, H. Solarczyk-Szwec, A. Stopińska-Pająk (red.), Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Biblioteka Edukacji Dorosłych, t. 45, Bydgoszcz 2014.
I. Kazimierska, I. Lachowicz, L. Piotrowska, Uczenie się dorosłych - sykl Kolba, ORE, Warszawa 2014.
L. Turos, Andragogika autokreacji, Lucjan Turos and Piotr Turos, Warszawa 2007.
Portal EPALE Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie – https://epale.ec.europa.eu/
Portal European Training Fund – https://www.etf.europa.eu/en/practice-areas/workbased-learning
Portal Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego -https://www.cedefop.europa.eu/pl
Portal Eurofound – https://www.eurofound.europa.eu/
Czasopisma (lata 2020-2024): Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Dyskursy Młodych Andragogów, Edukacja Dorosłych, E-Mentor, Exlibris Social Gerontology Journal.
W cyklu 2023/2024-Z:
Instytut Analiz Rynku Pracy Sp. z o.o., Analiza sposobów uczenia się dorosłych w miejscu pracy, Warszawa 2019. K. Mikołajczyk, Jak uczą się dorośli, czyli co powinien wiedzieć trener o specyfice kształcenia uczestników szkolenia, E-Mentor 2011, nr 2(39). E. Skibińska, H. Solarczyk-Szwec, A. Stopińska-Pająk (red.), Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Biblioteka Edukacji Dorosłych, t. 45, Bydgoszcz 2014. I. Kazimierska, I. Lachowicz, L. Piotrowska, Uczenie się dorosłych - sykl Kolba, ORE, Warszawa 2014. L. Turos, Andragogika autokreacji, Lucjan Turos and Piotr Turos, Warszawa 2007. Portal EPALE Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie – https://epale.ec.europa.eu/ Portal European Training Fund – https://www.etf.europa.eu/en/practice-areas/workbased-learning Portal Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego -https://www.cedefop.europa.eu/pl Portal Eurofound – https://www.eurofound.europa.eu/ Czasopisma: Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Dyskursy Młodych Andragogów, Edukacja Dorosłych, E-Mentor, Exlibris Social Gerontology Journal. |
Uwagi
W cyklu 2023/2024-Z:
Zaliczenie ćwiczeń następuje poprzez aktywny udział w zajęciach oraz rzetelne przygotowanie analizy wybranego artykułu naukowego z wyżej wskazanych czasopism. Student wybiera artykuł, przesyła go do prowadzącego celem zatwierdzenia, następnie dokonuje samodzielnej analizy wykorzystując treści poznane na wykładzie oraz treści zamieszczone w publikacji. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: