Andragogika PS-SM>Andrag-w
T_1. Andragogika jako nauka. Nurty andragogiki.
T_2. Uczenie się przez całe życie.
T_3. Typy uczenia się dorosłych.
T_4. Koncepcje rozwoju.
T_5. Modele uczenia się. Cykl Kolba.
T_6. Okno świadomości uczenia się. Cechy edukacji dorosłych.
T. 7. Edukacja senioralna.
W cyklu 2023/2024-Z:
T_1. Andragogika jako nauka. Nurty andragogiki. |
W cyklu 2024/2025-Z:
T_1. Andragogika jako nauka. Nurty andragogiki. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- student zna mechanizmy rządzące zjawiskami społecznymi; rozumie procesy i zjawiska kierujące zachowaniem ludzi; rozróżnia rodzaje i funkcje różnic indywidualnych w zakresie działania jednostki (KA6_WG8)
- student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych (KA6_UO3)
- student posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań socjalnych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pracy socjalnej (KA6_KO3)
Kryteria oceniania
Zaliczenie bez oceny.
Obecność i aktywny udział w zajęciach.
Literatura
T. Aleksander, Andragogika, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom-Kraków 2009.
L. Turos, Andragogika autokreacji, Lucjan Turos and Piotr Turos, Warszawa 2007
J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2011.
D. Demetrio, Edukacja dorosłych, w: B. Śliwierski (red.), Pedagogika, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006, s. 113-236.
J. Kargul, Dylematy andragogiki jako nauki, w: M. Marczuk (red.), Problemy I dylematy andragogiki, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1994, s. 60–67.
B. Śliwierski, Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, Tom 3, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006.
Z. Szarota, Uczenie się starości, „Edukacja Dorosłych” 2015, nr 1, s. 23-35.
Z. Szarota, Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości – perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2030, „e-Mentor” 2019, nr 1, s. 6-53.
Z. Szarota, Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2014, nr 1(84), s. 7-18.
W cyklu 2023/2024-Z:
T. Aleksander, Andragogika, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom-Kraków 2009. |
W cyklu 2024/2025-Z:
T. Aleksander, Andragogika, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom-Kraków 2009. |
Uwagi
W cyklu 2023/2024-Z:
Zaliczenie bez oceny. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Zaliczenie: obecność i aktywny udział w zajęciach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: