Seminarium magisterskie PS-SM>Semmag-2
Treści merytoryczne – Pełny opis:
T_1. Metodologia pracy naukowej
T_2. Zakresy tematyczne prac dyplomowych
T_3. Zasady formatowania pracy dyplomowej
T_4. Formatowanie pracy dyplomowej – przypisy
T_5. Formułowanie tezy badawczej pracy oraz tez szczegółowych
T_6. Omawianie wybranych przez studentów tematów prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_7. Omówienie metod badawczych, które studenci wybrali dla swoich tematów
T_8. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_9. Bibliografia - wykorzystanie dostępnej literatury
T_10. Ostateczne sformułowanie tematu pracy dyplomowej
|
W cyklu 2023/2024-L:
Ostateczne i samodzielne ukończenie pracy magisterskiej, pod opieką promotora. Praca może mieć charakter systematyzujący, badawczy lub aplikacyjny. Samodzielne rozwiązanie problemu praktycznego (aplikacyjnego) bądź samodzielne rozwiązanie problemu ogólnego. Ogólna charakterystyka pisania pracy magisterskiej. Organizacja warsztatu pracy. Ostateczny dobór i analiza źródeł. Końcowa redakcja pracy naukowej. Zasady konstrukcji przypisów. Opracowanie wstępu i zakończenia. Redagowanie bibliografii. Skład komputerowy. Zapoznanie ze sposobami krytycznej analizy tekstu naukowego. Omówienie metod badań empirycznych i jakościowych. |
W cyklu 2024/2025-L:
Ostateczne i samodzielne ukończenie pracy magisterskiej, pod opieką promotora. Praca może mieć charakter systematyzujący, badawczy lub aplikacyjny. Samodzielne rozwiązanie problemu praktycznego (aplikacyjnego) bądź samodzielne rozwiązanie problemu ogólnego. Ogólna charakterystyka pisania pracy magisterskiej. Organizacja warsztatu pracy. Ostateczny dobór i analiza źródeł. Końcowa redakcja pracy naukowej. Zasady konstrukcji przypisów. Opracowanie wstępu i zakończenia. Redagowanie bibliografii. Skład komputerowy. Zapoznanie ze sposobami krytycznej analizy tekstu naukowego. Omówienie metod badań empirycznych i jakościowych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia w zakresie wiedza: Ps_2_p_K_W05, P7S_WG
Student
- Proponuje w oparciu o zdobytą wiedzę indywidualny problem badawczy;
- Wyjaśnia i charakteryzuje problematykę i uzasadnia wybór podjętego tematu;
- Proponuje zastosowanie odpowiednich metod i narzędzi badawczych;
- Objaśnia uwarunkowania metodologiczne przeprowadzonych badań;
- Prezentuje i formułuje wiedzę w oparciu o przeprowadzone badania.
Efekty uczenia w zakresie umiejętności: Ps_2_p_K_U11, P7S_UK
Student:
- Posługuje się fachową terminologią w zakresie formułowania problemu badawczego;
- Wdraża do opracowania podjęty temat badawczy w oparciu o przyjęte problemy badawcze;
- Opracowuje odpowiednie metody i narzędzia badawcze;
- Weryfikuje metody i narzędzia badawcze; Tworzy syntezę wyników badań.
Efekty uczenia w zakresie kompetencji społecznych: Ps_2_p_K_K05, P7S_KK
Student:
- Dba o fachową terminologię badawczą
- Wykazuje odpowiedzialność za przeprowadzane badania społeczne;
- Jest zorientowany na zdobywanie nowej wiedzy;
- Dąży do doskonalenia swych umiejętności badawczych;
- jest zdolny do tworzenia samodzielnej syntezy wyników badań.
Kryteria oceniania
1. Prezentacja multimedialna
2. Praca indywidualna i grupowa
3. Omówienie tematu
4. Analiza przypadku
Kryteria oceny:
warunkiem uzyskania zaliczenia jest sformułowanie tematu pracy magisterskiej oraz tezy badawczej, wstępne zebranie i opracowanie literatury i przedłożenie tematu wraz z tezą badawczą oraz bibliografią pracy w formie pisemnej prowadzącemu
Literatura
Łobocki M., - Wprowadzenie do metodologii bada« pedagogicznych, Kraków, 2003, Impuls.
Nowak S., - Metodologia badań społecznych, Warszawa, 2008.
Pilch T., Bauman T Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa, 2001, Żak.
Lektury uzupełniające:
Hajduk Z.,- Ogólna metodologia nauk, Lublin, 2001, KUL
Jemioło T., Dawidczyk A. - Wprowadzenie do metodologii badań bezpieczeństwa, Warszawa, 2008, AON.
Metodologia badań bezpieczeństwa narodowego. Bezpieczeństwo 2010, Sienkiewicz P., Marszałek M.,
Świeboda H. (red.), Warszawa, 2010
|
W cyklu 2023/2024-L:
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2024 |
W cyklu 2024/2025-L:
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2024 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: