Seminarium magisterskie PS-SM>Semmag-3
Treści merytoryczne – Pełny opis:
T_1. Metodologia pracy naukowej
T_2. Omawianie wybranych przez studentów postępów w pisaniu pracy dyplomowyej – prezentacja studentów
T_7. Omówienie metod badawczych, które studenci wybrali dla swoich tematów
T_8. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_9. Bibliografia - wykorzystanie dostępnej literatury
T_10. Ostateczne sformułowanie tekstu pracy dyplomowej
W cyklu 2024/2025-Z:
Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studentów z metodologią nauk społecznych oraz literaturą z zakresu tematyki seminarium. Ponadto w trakcie seminarium studenci zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie sporządzania prac pisemnych, powoływania źródeł i wykorzystywania literatury przedmiotu. Celem zajęć jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej, tzn. wyboru tematu pracy zgodnego z jego zainteresowaniami w ramach problematyki seminarium dotyczącej usług społecznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2025/2026-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia w zakresie wiedza: Ps_2_p_K_W05, P7S_WG
Student
- Proponuje w oparciu o zdobytą wiedzę indywidualny problem badawczy;
- Wyjaśnia i charakteryzuje problematykę i uzasadnia wybór podjętego tematu;
- Proponuje zastosowanie odpowiednich metod i narzędzi badawczych;
- Objaśnia uwarunkowania metodologiczne przeprowadzonych badań;
- Prezentuje i formułuje wiedzę w oparciu o przeprowadzone badania.
Efekty uczenia w zakresie umiejętności: Ps_2_p_K_U11, P7S_UK
Student:
- Posługuje się fachową terminologią w zakresie formułowania problemu badawczego;
- Wdraża do opracowania podjęty temat badawczy w oparciu o przyjęte problemy badawcze;
- Opracowuje odpowiednie metody i narzędzia badawcze;
- Weryfikuje metody i narzędzia badawcze; Tworzy syntezę wyników badań.
Efekty uczenia w zakresie kompetencji społecznych: Ps_2_p_K_K05, P7S_KK
Student:
- Dba o fachową terminologię badawczą
- Wykazuje odpowiedzialność za przeprowadzane badania społeczne;
- Jest zorientowany na zdobywanie nowej wiedzy;
- Dąży do doskonalenia swych umiejętności badawczych;
- jest zdolny do tworzenia samodzielnej syntezy wyników badań.
Kryteria oceniania
1. Prezentacja multimedialna
2. Praca indywidualna i grupowa
3. Omówienie tematu
4. Analiza przypadku
Kryteria oceny:
warunkiem uzyskania zaliczenia jest sformułowanie tematu pracy magisterskiej oraz tezy badawczej, wstępne zebranie i opracowanie literatury i przedłożenie tematu wraz z tezą badawczą oraz bibliografią pracy w formie pisemnej prowadzącemu
Literatura
Łobocki M., - Wprowadzenie do metodologii bada« pedagogicznych, Kraków, 2003, Impuls.
Nowak S., - Metodologia badań społecznych, Warszawa, 2008.
Pilch T., Bauman T Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa, 2001, Żak.
Lektury uzupełniające:
Hajduk Z.,- Ogólna metodologia nauk, Lublin, 2001, KUL
Jemioło T., Dawidczyk A. - Wprowadzenie do metodologii badań bezpieczeństwa, Warszawa, 2008, AON.
Metodologia badań bezpieczeństwa narodowego. Bezpieczeństwo 2010, Sienkiewicz P., Marszałek M.,
Świeboda H. (red.), Warszawa, 2010
W cyklu 2024/2025-Z:
Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: