Standardy w pracy socjalnej PS-SM>Staprs-c
Student poznaje i doświadcza standardów pracy z grupami terytorialnymi i kategorialnymi.
Ćwiczenia realizacji zadań w różnych grupach klientów.
Wizytowanie instytucji systemu pomocy i reintegracji.
Do zaliczenia przedmiotu wymagane minimum 90% obecności na zajęciach.
Aktywny udział w zajęciach.
W cyklu 2023/2024-Z:
Student poznaje i doświadcza standardów pracy z grupami terytorialnymi i kategorialnymi. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
Student umiejętnie identyfikuje rodzaje instytucji wsparcia i systemu pomocy.
Potrafi określić źródła i ścieżki finansowania zadań.
Umiejętnie określa standardy oczekiwane w realizacji pomocy wobec wszystkich grup klientów.
Posiada wiedzę o systemie pomocy i wsparcia społecznego w aspekcie prawnym.
Kryteria oceniania
Do zaliczenia przedmiotu wymagane minimum 90% obecności na zajęciach.
Aktywny udział w zajęciach.
Na zakończenie semestru opracowanie prezentacji wzoru standardów do wybranej przez studenta grupy korzystającej ze wsparcia.
Praktyki zawodowe
Wizyta// spotkanie w instytucjach systemu wsparcia o charakterze hospitacji.
Literatura
1. K. Kadela, J. Kowalczyk, Standardy Pracy socjalnej, rekomendacje metodyczne i organizacyjne, WRZOS, Warszawa, 2014
2. M. Rymsza, A. Karwacki, STANDARDY JAKOŚCI USŁUG REINTEGRACJI SPOŁECZNEJ I ZAWODOWEJ, Warszawa, 2013.
3. K. Wojtanowicz, B. Sordyl - Lipnicka, A. Rachwał, Projektowanie zmiany w działaniach na rzecz jednostki, rodziny i środowiska. Metodyczne podstawy projektu socjalnego. Kraków, 2023
W cyklu 2023/2024-Z:
1. K. Kadela, J. Kowalczyk, Standardy Pracy socjalnej, rekomendacje metodyczne i organizacyjne, WRZOS, Warszawa, 2014 |
Uwagi
W cyklu 2023/2024-Z:
Na zakończenie semestru opracowanie prezentacji wzoru standardów do wybranej przez studenta grupy korzystającej ze wsparcia. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: