Warsztaty projektowe PS-SM>Warpro
Treścią przemiotu jest wdrożenie studentów do pracy z wnioskami aplikacyjnymi z udziałem budże-tów krajowych oraz UE. Zapoznanie z podstawowymi źródłami możliwych aplikacji.
Przybliżenie i dostarczenie wiedzy na temat podstawowych zasad w projektowaniu aplikacji.
Istotnym będzie określenie potrzeby przeprowadzania zmian, rozwoju, zaspokojenia potrzeb z wyko-rzystaniem diagnozy sytuacji.
W ramach zajęć zwracana będzie szczególna uwaga na dostarczenie i wykształcenie umiejętności praktycznych w zakresie aplikowania oraz pisania wniosków.
Treści merytoryczne – Pełny opis:
Ćwiczenia
1. Analiza źródeł dostępności środków i zasad dostępności dla podmiotów – poszukiwanie ogłaszanych konkursów.
2. Diagnozowanie sytuacji, potrzeb, określenie potrzeby zmian i określenie celu – na potrze-by opracowania aplikacji.
3. Opracowanie planu działań w wybranych obszarach objętych zasięgiem projektowania.
4. Przygotowanie wniosku i wymaganej dokumentacji.
5. Proces pisania wniosku – zapoznanie z generatorami w wybranych instytucjach.
6. Po aplikacji uzyskanie finansowania
7. Realizacja projektu, monitoring, wykonanie wskaźników projektowych.
8. Sprawozdanie bieżące i końcowe – ocena i ewaluacja przeprowadzonych działań.
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z organizacją projektowania i aplikacji wnioskami.
Studenci zapoznają się z wybranymi instytucjami udzielającymi finansowania wniosków.
1. Zagadnienia wstępne
2. Analiza przykładowych działań projektowych a także metod i źródeł pozyskiwania danych do wypełniania wniosku.
3. Diagnozowanie potrzeb i sytuacji grupy docelowej objętej oddziaływaniem wniosku.
4. Wybór obszaru własnego projektu wraz z uzasadnieniem wyboru.
6. Projektowanie działań, opis, realizacja zadań oraz prezentacja projektu podczas zajęć.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
WIEDZA
1. Student zna podstawowe kryteria i zasady realizacji projektów polityce społęcznej.
3. Student wyjaśnia podstawowe pojęcia w zakresie pracy projektowej, diagnozowania społecznego oraz budżetu zadaniowego.
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student potrafi skonstruować i zastosować odpowiednie narzędzia do utworzenia projektu.
2. Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu oraz rozumienia zjawisk i procesów społecznych w obszarze polityki społecznej, definiuje i rozpoznaje trudności.
3. Student potrafi wskazać źródła danych wybranych przez siebie zjawisk społecznych oraz zapro-ponować metody ich pozyskiwania. Potrafi samodzielnie analizować główne fakty społeczne.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
1. Student prezentuje i krytycznie ocenia wyniki przeprowadzonych działań projektowych.
Metody dydaktyczne:
Praca z dokumentami projektowymi // generatorami// danymi statystycznymi – M1, dyskusja – M2, ćwiczenia kształcące formalnie (np. w rozumowaniu) – M3, burza mózgów – M4. Zajęcia z wykorzy-staniem środków audiowizualnych – M5; zajęcia w generatorach M6
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
WIEDZA
SW1 – Przeprowadzenie i prezentacja projektu.
UMIEJĘTNOŚCI
SW 2 - Projekt aplikacyjny - realizacja oraz analiza
KOMPETENCJE (POSTAWY)
SW3 - Projekt kompletny przygotowany do aplikacji.
Ostateczna ocena wystawiana jest na podstawie uzyskanych punktów z wszystkich etapów zalicze-nia: aby uzyskać ocenę pozytywną należy zebrać co najmniej 50% punktów. Maksymalną oceną z przygotowania, przeprowadzenie i prezentacji projektu aplikacyjnego po oraz z pracy na zajęciach jest ocena bardzo dobra.
Literatura
Lektury podstawowe:
Dokumentacje konkursowe: Urzędu Marszałkowskiego RPO; PFRON; MRiPS; PO FIO;
Lektury uzupełniające:
Aplikacje konkursowe – wzory - wybran przez Studentów w celu przeprowadzenia w nich projektu .
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: