Psychologia biznesu - techniki i narzędzia PSY-Bizn>PsbizĆ
Treści kształcenia:
1. Psychologia w biznesie – wprowadzenie, historia, etyka
2. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji.
3. Psychologia zachowań konsumenckich i psychologia marketingu
4. Wzory karier i ich rozwój, zmiany na rynku pracy i utrata zatrudnienia
5. Formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy
6. Praca ludzka i jej analiza, błędy w procesie pracy
7. Proces doboru personelu i ocena pracy
8. Kontrakt psychologiczny, zachowania organizacyjne poza rolą
9. Motywacja do pracy
10. Psychologiczne wizje organizacji, kultura organizacji i klimat, różnorodność w organizacji
11. Sprawiedliwość w organizacjach, CSR
12. Przywództwo w organizacji, zespół pracowniczy
13. Komunikacja w organizacji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
PPMpK_W05
ma pogłębioną wiedzę pozwalającą mu uwzględniać w praktyce kontekst społeczno-kulturowy wydarzeń oraz różnice kulturowe i ich wpływ na zachowanie jednostek i grup
PPMpK_W10
prezentuje pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach, istotnych z punktu widzenia psychologii; zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia pomiaru oraz opisu odpowiednie dla psychologii
PPMpK_U15
potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować zadania oraz wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole jak i uczestnika zespołu
PPMpK_K06
jest wrażliwy na problemy psychologiczne, podejmuje komunikację i współpracę z otoczeniem – w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz aktywnie uczestniczy w grupach i organizacjach realizujących działania psychologiczne
Kryteria oceniania
OBECNOŚĆ - obowiązkowa (możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
Studenci na zaliczenie będą realizować kolejne projekty w toku warsztatów:
1. Prezentacja - 15 pkt
2. Audyt TK - 15 pkt
3. Opracowanie modelu kompetencji - 15 pkt
4. Projekt rekrutacyjny - 15 pkt
5. Diagnoza zadowolenia wybranej grupy - 15 pkt
6. Diagnoza organizacji - 15 pkt
7. Hot Seat - udział w grze - 10 pkt
Oceny:
Bardzo dobry: 93 - 100 pkt
Dobry plus: 85 - 92 pkt
Dobry: 77 - 84 pkt
Dostateczny plus: 69 - 76 pkt
Dostateczny: 61 - 68 pkt
Niedostateczny: poniżej 60 pkt
Literatura
Lektury podstawowe:
1. Rożnowski, B., Fortuna, P. – red. (2020). Psychologia biznesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
2. Cialdini, R.B. (2014). Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
Lektury uzupełniające:
1. Prokopowicz, P., Stocki R., Żmuda G. (2012). Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata. Warszawa. Wydawnictwo: Wolters Kluwer
2. Ratajczak, Z. (2008). Psychologia pracy i organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
3. Stocki, R. (2012). Diagnoza organizacji od a do z. Warszawa: Oficyna Wolter Kluwer Business
4. Stasiuk. K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: