Psychologia dydaktyki PSY-Coach>PsydydĆw
1. Psychologia dydaktyki – wprowadzenie.
2. Cele kształcenia.
3. Jak nauczać? Zasady nauczania oraz kształtowanie samoregulacji uczenia się.
4. O samoregulacji uczenia się kilka słów więcej.
5. Jak oceniać? Psychologiczne funkcje i znaczenie oceniania.
6. Jak zaplanować działalność dydaktyczną – znaczenie psychologii.
7. Uczymy, jak się uczyć: Jak szkoła może pomóc w kształtowaniu samoregulacji?
8. Uczymy, jak się uczyć – strategie poznawcze.
9. Uczymy, jak się uczyć – strategie metapoznawcze.
10. Umiejętności związane z kontrolowaniem uczenia się.
11. Jak przygotować ludzi do radzenia sobie ze smogiem informacyjnym?
12. Motywacja do uczenia się – rola rywalizacji i współpracy. Lęk a osiągnięcia.
13 Warunki konstruowania wiedzy w szkole – cz.1.
14. Warunki konstruowania wiedzy w szkole – cz.2.
15. Podsumowanie kursu.
W cyklu 2024/2025-Z:
1. Psychologia dydaktyki – wprowadzenie. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie następujących kryteriów:
1. Aktywny udział w zajęciach (możliwe 2 nieobecności)
2. Przeprowadzenie debaty.
3. Oddanie pracy w formie raportu pisemnego na zadany temat.
Literatura
Kruszewski, K. (2002). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ledzińska, M., Czerniawska, E. (2011). Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Mietzel, G. (2002). Psychologia kształcenia. Gdańsk: GWP.
Klus-Stańska, D. (2000). Konstruowanie wiedzy w szkole. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: