Coaching - wybrane narzędzia PSY-Coach-Narz
Celem kursu jest wyposażenie studenta w wiedzę oraz umiejętności stosowania określonych technik coachingowych. W sposób szczególny studenci zostaną zapoznani z technikami coachingowymi dotyczącymi pracy z przekonaniami, wartościami, emocjami, nawykami oraz kształtowaniem tożsamości. Podczas zajęć studenci praktycznie przećwiczą wybrane techniki i narzędzia, tak aby nabyć umiejętności pracy w zawodach pomocowych, zwłaszcza w coachingu indywidualnym. Wykorzystane techniki podchodzą przeważnie z nurtu terapii poznawczo - behawioralnej oraz jej rozwinięć takich jak (np RTZ, ACT czy Schemat) oraz coachingu prowokatywnego.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
(PPMpK- W05)
ma poglębioną wiedzę na temat narzędzi coachingowych stosowanych w pracy z przekonaniami, wartościami, emocjami, nawykami i kształtowaniem tożsamości.
Umiejętności
(PPMpK -_K02)
Potrafi stosować poznane narzędzia w praktyce do indywidualnych potrzeb klienta
Kompetencje
(PPMpK_ K01)
wykazuje potrzebę uczenia się oraz odpowiedzialność etyczna zgodzie z kodeksem coacha za prowadzoną praktykę.
Kompetencje
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach (możliwość opuszczenia 2 nieusprawiedliwionych zajęć)
praca w grupach
aktywność podczas zajęć
prowadzenie sesji coachingowe z wykorzystaniem poznanych narzędzi.
Literatura
Maxie C. Maultsby Jr., „Racjonalna Terapia Zachowania”, Wydawnictwo Wulkan
Albert Ellis, „Głębokie uzdrawianie emocji”, Wydawnictwo Zielona Sowa
Robert Leahy, "Techniki terapii poznawczej", Wydawnictwo GWP
Anthony Robbins, „Obudź w sobie olbrzyma”, Wydawnictwo Studio Emka
Maciej Bennewicz, „Coaching czyli przebudzacz neuronów”, G+J Książki
Spencer Smith, Steven C. Hayes, W pułapce myśli. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne - Naukowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: