Seminarium magisterskie PSY-JSM-Sem-JSS
Treści kształcenia:
1. Zasady przygotowania pracy dyplomowej o charakterze badawczo- aplikacyjnym.
2. Etapy konstruowania projektu.
3. Metodologia badań prowadzonych w ramach przygotowywanej pracy dyplomowej.
4. Prezentacja przez studentów własnych propozycji zagadnień stanowiących przedmiot badań do prac dyplomowych.
5. Przegląd literatury przedmiotu i prezentacja wybranych pozycji.
6. Określenie celu i przedmiotu badań.
7. Zasady formułowania pytań badawczych i hipotez.
8. Kryteria wyboru metod właściwych dla realizacji projektu .
9. Wybrane metody analiz statystycznych wykorzystywanych w realizowanych projektach.
10. Prezentacja poszczególnych etapów procesu przygotowywania pracy dyplomowej.
zagadnienia i zadania I semestru:
- cele i zasady opracowań badawczych: dziedzina, przedmiot, problem, problematyka, struktura pracy, ogólne zasady redakcji i edycji tekstu;
- aktywna obecność na zajęciach, -określenie szczegółowego zagadnienia, które będzie przedmiotem eksploracji studenta w ramach pracy magisterskiej, -przegląd literatury przedmiotu i prezentacja w trakcie zajęć
- wstępny dobór zmiennych i metod;
-na zaliczenie semestru przygotowanie wstępu pracy oraz roboczego projektu całej pracy/przygotowanie konspektu pracy
zadania II semestru:
- skonkretyzowanie przedmiotu, problemu i problematyki
- przygotowanie planu badania
- zarys części teoretycznej i empirycznej
- ostateczny dobór metod
- ustalenie zasad wnioskowania statystycznego i zasad analiz jakościowych
- na zaliczenie semestru opracowanie części teoretycznej pracy
zadania III semestru:
- przeprowadzenie badań i opracowanie wyników
- redakcja części teoretycznej i empirycznej
zadania IV semestru:
- analiza wyników i wnioski;
- ostateczna redakcja pracy;
- na zaliczenie semestru oddanie gotowej pracy do obrony
- przygotowanie do obrony
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
(PPMpK_W01) na poziomie zaawansowanym swobodnie posługuje się terminologią właściwą dla psychologii
(PPMpK_W17) ma pogłębioną wiedzę na temat badanego zjawiska psychologicznego
i potrafi dobrać metody do jego pomiaru
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U01) potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii
(PPMpKU04) potrafi w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się na tematy dotyczące zagadnień psychologicznych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K04) jest przekonany o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodu psychologa
(PPMpK_K05) jest wrażliwy na problemy psychologiczne
Kryteria oceniania
W trakcie trwania seminarium: udział w dyskusjach grupowych, samodzielne analizy literatury przedmiotu, prezentowanie kolejnych osiągnięć pracy własnej. Podstawą zliczenia danego semestru jest zrealizowanie przez studenta zadań, które zostały do danego semestru przyporządkowane. Obecność obowiązkowa (dopuszczone 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze).
Literatura
Harasimczuk J., Cieciuch J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri
Brzezinski J. (2019). Metodologia badań psychologicznych. Wydanie nowe. Warszawa: PWN
Nęcka E., Stocki R. (1991). Jak pisać prace naukowe z psychologii. Podręcznik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas (wybrane fragmenty).
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2009). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL.
Kwerenda literatury przedmiotu pracy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: