Seminarium magisterskie PSY-JSM-Smgr-DK
Zadania I semestru:
- cele i zasady opracowań badawczych. Dziedzina, przedmiot, problem, problematyka. Struktura pracy. Ogólne zasady redakcji i edycji
tekstu;
- zarys koncepcji pracy, kwerenda i przegląd literatury;
- wstępny dobór zmiennych i metod;
- wstępny dobór terenu badań;
- prezentacja roboczego projektu pracy.
Zadania II semestru:
- zarys części teoretycznej i empirycznej;
- skonkretyzowanie przedmiotu, problemu i problematyki;
- ostateczny dobór metod;
- ustalenie zasad wnioskowania statystycznego i zasad analiz jakościowych.
Zadania III semestru:
- przeprowadzenie badań i opracowanie wyników;
- redakcja części teoretycznej i empirycznej.
Zadania IV semestru:
- analiza wyników i wnioski;
- ostateczna redakcja pracy;
- przygotowanie do obrony.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
WIEDZA:
(PPMpK_W01) na poziomie zaawansowanym swobodnie posługuje się terminologią właściwą dla psychologii
(PPMpK_W17) ma pogłębioną wiedzę na temat badanego zjawiska psychologicznego
i potrafi dobrać metody do jego pomiaru
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U01) potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii
(PPMpKU04) potrafi w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się na tematy dotyczące zagadnień psychologicznych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K04) jest przekonany o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodu psychologa
(PPMpK_K05) jest wrażliwy na problemy psychologiczne
Kryteria oceniania
Dyskusja. Analiza literatury. Realizacja zadań poszczególnych semestrów. Ustna prezentacja efektów. Obecność obowiązkowa
(dopuszczone 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze).
Literatura
Literatura z metododogii:
Brzezinski J. (2019). Metodologia badań psychologicznych. Wydanie nowe. Warszawa: PWN
Nęcka E., Stocki R. (1991). Jak pisać prace naukowe z psychologii. Podręcznik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas (wybrane
fragmenty).
Francuz P., Mackiewicz R. (2009). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów.
Lublin: KUL.
Harasimczuk J., Cieciuch J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na
podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri.
USOSweb: Szczegóły przedmiotu: PSY-JSM-Sem-MB, w cyklu: 2024/2025-L, jednostka dawcy:
Strona 2 z 2 13.05.2025 07:03
Literatura dotycząca konkretnych zagadnień wybranych przez studenta
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: