Seminarium magisterskie PSY-JSM-Smgr-MJ
Treści kształcenia:
1. Zasady przygotowania pracy dyplomowej o charakterze badawczo- aplikacyjnym.
2. Etapy konstruowania projektu.
3. Metodologia badań prowadzonych w ramach przygotowywanej pracy dyplomowej.
4. Prezentacja przez studentów własnych propozycji zagadnień stanowiących przedmiot badań do prac dyplomowych.
5. Przegląd literatury przedmiotu i prezentacja wybranych pozycji.
6. Określenie celu i przedmiotu badań.
7. Zasady formułowania pytań badawczych i hipotez.
8. Kryteria wyboru metod właściwych dla realizacji projektu .
9. Wybrane metody analiz statystycznych wykorzystywanych w realizowanych projektach.
10. Prezentacja poszczególnych etapów procesu przygotowywania pracy dyplomowej.
I semestr:
aktywna obecność na zajęciach
określenie tematu pracy magisterskiej (związanego z tematami podejmowanymi w ramach seminarium)
dokonanie analizy literatury, dostępnych narzędzi badawczych oraz opracowanie konspektu pracy
sformułowanie wstępnych hipotez
przygotowanie prezentacji
II. semestr:
przygotowanie planu badania wraz opisem metod i narzędzi badawczych
przygotowanie prezentacji
przygotowanie oraz oddanie części teoretycznej pracy
III. semestr:
przeprowadzenie badań empirycznych
opracowanie części metodologicznej
przygotowanie prezentacji z wynikami badań
IV. semestr:
przygotowanie i złożenie całości pracy w terminie
obrona pracy
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
(PPMpK_W01) na poziomie zaawansowanym swobodnie posługuje się terminologią właściwą dla psychologii
(PPMpK_W17) ma pogłębioną wiedzę na temat badanego zjawiska psychologicznego
i potrafi dobrać metody do jego pomiaru
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U01) potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii
(PPMpKU04) potrafi w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się na tematy dotyczące zagadnień psychologicznych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K04) jest przekonany o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodu psychologa
(PPMpK_K05) jest wrażliwy na problemy psychologiczne
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Dyskusja. Analiza literatury. Realizacja zadań poszczególnych semestrów. Ustna prezentacja efektów. Obecność obowiązkowa
(dopuszczone 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze).
Literatura
rzezinski J. (2019). Metodologia badań psychologicznych. Wydanie nowe. Warszawa: PWN
Nęcka E., Stocki R. (1991). Jak pisać prace naukowe z psychologii. Podręcznik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas (wybrane
fragmenty).
Francuz P., Mackiewicz R. (2009). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów.
Lublin: KUL.
Harasimczuk J., Cieciuch J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na
podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri.
Kwerenda literatury przedmiotu pracy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: