Argumentacja, perswazja i kłamstwo PSY-Mon-ArgumW
T_1. KOMUNIKATY I KOMUNIKACJA
T_2. LITERALNA ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW
T_3. PRESUPOZYCJE I IMPLIKATURY
T_4. ARGUMENTACJA NA CO DZIEŃ
T_5. ZASTOSOWANIE WYPOWIEDZI ARGUMENTACYJNYCH
T_6. SZTUKA DYSKUTOWANIA
T_7. CHWYTY ERYSTYCZNE
T_8. PERSWAZJA
T_9 KŁAMSTWO JAKO TECHNIKA MANIPULACYJNA
T_10. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
T_11. PROBLEM DETEKCJI KŁAMSTWA
T_12. PRESJA I SZANTAŻ
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
STUDENT CZYTA I INTERPRETUJE TEKST FILOZOFICZNY
STUDENT SŁUCHA ZE ZROZUMIENIEM USTNEJ PREZENTACJI IDEI I ARGUMENTÓW FILOZOFICZNYCH
STUDENT DOBIERA STRATEGIE ARGUMENTACYJNE, NA POZIOMIE ELEMENTARNYM KONSTRUUJE KRYTYCZNE ARGUMENTY, FORMUŁUJE ODPOWIEDZI NA KRYTYKĘ
STUDENT IDENTYFIKUJE PROBLEMY FILOZOFICZNE W OBSZARZE ŻYCIA JEDNOSTKOWEGO, SPOŁECZNEGO I RELIGIJNEGO, FORMUŁUJE WOBEC NICH WŁASNE STANOWISKO I POTRAFI JE UZASADNIĆ
Kryteria oceniania
Egzamin
Literatura
T. Hołówka, Kultura logiczna w przykładach, PWN, Warszawa 2004
M. Korolko, Sztuka retoryki, WP, Warszawa 1990
K. Szymanek, K. A. Wieczorek, A. S. Wójcik, Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów, PWN, Warszawa 2004
K. Szymanek, Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, PWN, Warszawa 2004
M. Tokarz, Perswazja, argumentacja, manipulacja, GWP, Gdańsk 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: