Wymagania wstępne:
Znajomość podstawowych zagadnień teorii osobowości oraz psychopatologii.
Cele:
1. Zapoznanie studentów z metodologią badań psychologicznych w obszarze osobowości.
2. Przedstawienie oraz trenowanie różnorodnych technik i narzędzi psychologicznej diagnozy osobowości.
3. Rozwijanie umiejętności przeprowadzania badań testowych osobowości, przeliczania wyników i ich interpretacji.
4. Wzmacnianie postaw uważności, rzetelności oraz wrażliwości w diagnostyce osobowości.
Treści kształcenia:
1. Klasyczne i wielowymiarowe metody badania osobowości (NEO-PI-R, NEO-FFI, EPQ-R, EPQ-R (S), ACL, MMPI-2).
2. Wybrane metody diagnozowania różnych wymiarów i części składowych osobowości:
- samoocena: SES, MSEI
- temperament: FCZ-KT (R)
- emocjonalność: DINEMO, SIE-T, TRE
-stres i radzenie sobie: KPS, CISS
-INNE :KPD, BHI-12, KNS; kompetencje społeczne: PROKOS, KKS, motywacja osiągnięć:LMI
3. Projekcyjna metoda badania osobowości:Test Zdań Niedokończonych Rottera.