Historia myśli psychologicznej PSY-SJ>Histmysfćw
1. Dwudzielna psychologia Wilhelma Wundta
2. Szkoła Wurzburska, psychologia aktów i psychologia postaci
3. Funkcjonalizm, zastosowanie psychologii w praktyce
4. Behawioryzm
5. Neobehawioryzm
6. Psychoanaliza
7. Psychologia humanistyczna
8. Historia polskiej psychologii
9. Psychologia poznawcza
Tryb zajęć
Efekty kształcenia
WIEDZA:
(PPMpK_W06) prezentuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o historycznym rozwoju psychologii jako dziedziny nauki oraz praktyki (jej nurtach i szkołach psychologicznych oraz współczesnych kierunkach rozwoju)
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U06) posiada pogłębione umiejętności prezentowania argumentów różnych szkół psychologicznych, przy jednoczesnej krytycznej analizie tych argumentów
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K01) dysponuje świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego.
(PPMpK_K08) potrafi odpowiednio określić priorytety zadania realizowanego indywidualnie
i w grupie
Kryteria oceniania
Na zajęciach w formie ćwiczeń stosowane są pomoce dydaktyczne takie, jak: prezentacje multimedialne, materiały audiowizualne, teksty źródłowe oraz metody pracy: dialogowe, problemowe, praca indywidualna, praca w grupie.
Na ocenę końcową składają się: ocena z prezentacji zespołowej, przygotowanie dwóch esejów w literatury źródłowej przedmiotu, aktywność w trakcie zajęć.
Literatura
Stachowski R. (2010). Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych. Wyd. Naukowe SCHOLAR.
2. Stachowski R., Dobroczyński B. (2008). Historia psychologii – od Wundta do czasów najnowszych. W: Strelau J., Doliński D. (red) Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP.
3. Tatarkiewicz W.(1981), Historia filozofii, Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: