Podstawy przedsiębiorczości PSY-SJ>PodstprzedsW
T
Wykład
1. Powtórka - Postawy społeczne wg Karola Wojtyły. Zasady zaliczenia, komponenty kursu.
2. Po co psychoterapeucie znajomość przedsiębiorczości?
3. Złożoność świata czyli skąd ludzie mają pieniądze?
4. Podmiotowe uwarunkowania do podejmowania działalności (autoanaliza)
5. Eksperckość i celowa praktyka w osiąganiu mistrzostwa
6. Kluczowe dziedziny eksperckości w działalności gospodarczej
7. Problemy osobowościowe w firmach i jak sobie z nimi radzić.
8. Relacje w podejmowaniu działalności gospodarczej - uczestnictwo
9. Relacje w podejmowaniu działalności gospodarczej - własność
10. Psychologia spółdzielczości
11. Sztuka partycypacyjnego podejmowania decyzji
12. Strategie – Jak prowadzić dialog strategiczny
13. Strategie – Jak sobie radzić ze złożonością
14. Forma prawna i jej konsekwencje dla prowadzonej działalności
Podsumowanie zajęć
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
(PPMpK_W24) zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U13) potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów psychologicznych, znając prawidłowości funkcjonowania człowieka w sytuacji gospodarczej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K08) umie rozplanować pracę indywidualną
Wiedza:
Oparta na licznych przykładach wiedza na temat czynników, które sprawiają, że nowe firmy utrzymują się i trwają a inne nie.
Znajomość podstawowych zasad tworzenia nowego biznesu
Znajomość podstawowych zasad prowadzenia biznesu w Polsce.
Wiedza dotycząca zasad budowania i organizowania działalności jako wspólnego przedsięwzięcia
Umiejętność budowania pomysłowych produktów
Umiejętność badania potrzeb i sprzedawania produktów, których potrzebują ludzie.
Kompetencje społeczne:
Umiejętność wsłuchiwania się w potrzeby innych (empatia)
Szczegółowe efekty kształcenia
Wiedza:
Oparta na licznych przykładach wiedza na temat czynników, które sprawiają, że nowe firmy utrzymują się i trwają a inne nie.
Znajomość podstawowych zasad tworzenia nowego biznesu
Znajomość podstawowych zasad prowadzenia biznesu w Polsce.
Wiedza dotycząca zasad budowania i organizowania działalności jako wspólnego przedsięwzięcia
Umiejętność budowania pomysłowych produktów
Umiejętność badania potrzeb i sprzedawania produktów, których potrzebują ludzie.
Kompetencje społeczne:
Umiejętność wsłuchiwania się w potrzeby innych (empatia)
Kryteria oceniania
Wykład, prezentacja multimedialna.
Materiały i forum dyskusyjne na eKursach
Dyskusja w trakcie wykładu.
Symulacja prowadzenia firmy w arkuszu Excel.
Lektura: M. Gerber Mit przedsiębiorczości
Wykład kończy się egzaminem pisemnym. Egzamin składa się z następujących części:
1. Znajomość treści wykładów 0 – 40 pkt (sprawdzone przez test wyboru, uzupełnianie tekstu, uzupełnianie wykresów itp.)
2. Znajomość lektury – 0 - 40 pkt (w oparciu o pytania prawda/fałsz i pytania z kilkoma opcjami odpowiedzi)
3. Znajomość rachunkowości prostego przedsiębiorstwa – 0 – 20 pkt (sprawdzane przez proste zadania, w oparciu o podstawy rachunkowości).
Uwaga: za udział w Forach dyskusyjnych można uzyskać dodatkowe punkty, które będą doliczane do wyniku egzaminu.
Punktacja na egzaminie:
51 – 60 dostatecznie
61 – 70 dostatecznie plus
71 – 80 dobrze
81 – 90 dobrze plus
91 – 100 bardzo dobrze
Literatura
Gerber Michael E. (2015) Mit przedsiębiorczości. MT Biznes.
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
W roku akademickim 2023/2024, studenci będą zdawali I część egzaminu - egzamin z lektury w trakcie semestru, a osoby, które otrzymają mało punktów będą mogły zaliczyć egzamin ustnie po wcześniejszym wpisaniu się na dyżur. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: