Psychologiczne podstawy edukacji PSY-SJ>Psychpodsted
Tematyka kursu obejmuje m.in. następujące zagadnienia.
Skąd bierze się zainteresowanie edukacji psychologią?Jak te relacje manifestują się w praktyce? Dlaczego uczenie się jest podstawą wszelkich oddziaływań edukacyjnych? Jakie związki istnieją pomiędzy nauczaniem, wychowaniem a rozwojem człowieka? Jakie są obszary wpływu osiągnięć współczesnej psychologii na praktykę nauczania? W jakich aspektach można analizować oddziaływania wychowawcze? Jakie są mechanizmy wpływu wychowawczego? Co to jest i jak funkcjonuje interakcja wychowawcza? Co składa się na kompetencje wychowawcze człowieka? Jak rozpoznawać błędy w wychowaniu i im przeciwdziałać? Jak wygląda edukacja w środowisku cyfrowym? Co to jest anty-edukacja i jakie są jej konsekwencje w życiu człowieka?
W cyklu 2023/2024-Z:
Tematyka wykładów |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
PsMpK_W05 ma pogłębioną wiedzę pozwalającą mu uwzględniać w praktyce kontekst społeczno-kulturowy wydarzeń oraz różnice kulturowe i ich wpływ na zachowanie jednostek i grup
UMIEJĘTNOŚCI:
PsMpK_U02 prezentuje pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, selekcjonowania, przetwarzania informacji oraz oceny ich źródeł, potrafi formułować na ich podstawie sądy krytyczne i przekazywać je w różnej formie
PsMpK_U06 posiada pogłębione umiejętności przedstawiania własnych opinii, merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, rozwiązywania problemów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań
KOMPETENCJE:
PsMpK_K06 jest wrażliwy na problemy psychologiczne, podejmuje komunikację i współpracę z otoczeniem – w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz aktywnie uczestniczy w grupach i organizacjach realizujących działania psychologiczne
PsMpK_K09 szanuje dziedzictwo kulturowe i narodowe, w szczególności cywilizacji łacińskiej, rozumie ich rolę w psychologicznym rozumieniu jednostki i społeczności
Kryteria oceniania
Wprawdzie zwyczajowo wykłady nie są obowiązkowe, ale z powodu znacznego rozproszenia treści programowych i braku odpowiedniego syntetycznego podręcznika wymagane jest uczestniczenie w nich.
Zaliczenie można uzyskać na podstawie trzech warunków traktowanych łacznie:
1) obecność na wykładach (dopuszczalne są jedynie dwie najlepiej usprawiedliwione nieobecności) ,
2) egzamin ustny
3) wykazanie podczas egzaminu samodzielnej pracy z zakresu psychologii edukacji, udokumentowanej w postaci portfolio, czyli zbioru pisemnych opracowań dotyczących wybranych tematów poszerzających zagadnienia omawiane na wykładach. Praca te będzie brana pod uwagę jedynie po zdaniu egzaminu ustnego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: