W cyklu 2022/2023-Z:
PODSTAWOWA: 1. Dąbrowski, K. (1979), Fazy i poziomy rozwoju psychicznego i trzy kształtujące go czynniki, w: K. Dąbrowski, Zdrowie psychiczne, s. 46-62. Warszawa: PWN. 2. Frankl, V. (2017), Dziesięć tez na temat osoby, w: Lekarz i dusza. Wprowadzenie do logoterapii i analizy egzystencjalnej, s. 259-267. Warszawa: Czarna owca. 3. Jarosiewicz, H. (2020), Uczestnictwo jako warunek rozwoju osobowego, w: M. Borowska, J. Kraśniewska, Konteksty religijności i rodziny, Kraków: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, s. 361-407. 4. Trempała, J., Czyżowska, D. (2002). Rozwój moralny. W: B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Tom 3, s. 106-125. Warszawa: PWN. 5. Twardowski K. (1992), O pojęciu wychowania, w: Wybrane pisma psychologiczne i pedagogiczne, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, s. 411-422. 6. Walesa, C. (2005). Rozwój religijności człowieka. Tom I: Dziecko. Lublin: Wydawnictwo KUL. 7. Wojtyła, K. (1986). Akt i przeżycie etyczne, w: Wykłady lubelskie, Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego KUL, s. 19-71. 8. Wojtyła, K. (2017), Ethics primer. Elementarz etyczny, Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Lektury uzupełniające: 1. Kunowski S. (2000), Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa: Wydawnictwo salezjańskie. 2. Mirski, A., Niemczyński, A. (1995). Stadia inteligencji operacyjnej i stadia społeczno-moralne w rozwoju człowieka dorosłego. Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej, tom 3, Nr 4, str. 43-63. 3. Niemczyński, A., Olejnik, M. (1993). Związek mądrości z wiekiem – co i jak się w niej zmienia. Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej, 1 (3), 30–48. 4. Piaget, J. (1957). Rozwój ocen moralnych. Warszawa: PWN. 5. Rydz, E. (2003). Psychologiczne podstawy kształtowania się religijności dzieci w wieku przedszkolnym. Przegląd Homiletyczny, 7, 213-226. 6. Rydz, E. (2012). Tendencje rozwojowe religijności młodych dorosłych. Lublin: Wydawnictwo KUL. 7. Stein, E. (2015). Powołanie mężczyzny i kobiety w porządku przyrodzonym i nadprzyrodzonym, w: Kobieta. Pytania i refleksje. Kraków: Wydawnictwo Karmelitów Bosych, str. 111-140. 8. Walesa, C. (2012). Antycypacja własnej religijności u młodzieży (rozwojowe badania osób w wieku od 12 do 24 lat). Horyzonty Psychologii, 2, 25–55. 9. Walesa, C. (2014). Różnice w zakresie religijności kobiet i mężczyzn. Horyzonty Psychologii, 4, 45–66. 10. Żylicz, P. (2010). Psychologia moralności. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. 11. Wojtyła, K. (1955) Zagadnienie woli w analizie aktu etycznego, Roczniki filozoficzne, s. 111-135.
|
W cyklu 2024/2025-Z:
PODSTAWOWA: 1. Dąbrowski, K. (1979), Fazy i poziomy rozwoju psychicznego i trzy kształtujące go czynniki, w: K. Dąbrowski, Zdrowie psychiczne, s. 46-62. Warszawa: PWN. (Teams) 2. Frankl, V. (2017), Dziesięć tez na temat osoby, w: Lekarz i dusza. Wprowadzenie do logoterapii i analizy egzystencjalnej, s. 259-267. Warszawa: Czarna owca. (Teams) 3. Jarosiewicz, H. (2020), Uczestnictwo jako warunek rozwoju osobowego, w: M. Borowska, J. Kraśniewska, Konteksty religijności i rodziny, Kraków: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, s. 361-407. (Teams) 4. Jarosiewicz, H. (2024), Religijność w świetle koncepcji czynności i wytworów Kazimierza Twardowskiego, w: Religions 2024, nr 15 (Teams) 5. Krąpiec, M.A. Moralność w: Powszechna Encyklopedia Filozofii, źródło: ptta.pl 6. Trempała, J., Czyżowska, D. (2002). Rozwój moralny. W: B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Tom 3, s. 106-125. Warszawa: PWN. 7. Twardowski K. (1992), O pojęciu wychowania, w: Wybrane pisma psychologiczne i pedagogiczne, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, s. 411-422. (Teams) 8. Walesa, C. (2005). Rozwój religijności człowieka. Tom I: Dziecko. Lublin: Wydawnictwo KUL. 9. Wojtyła, K. (1986). Akt i przeżycie etyczne, w: Wykłady lubelskie, Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego KUL, s. 19-71. (Teams) 10. Wojtyła, K. (1986), Elementarz etyczny, Wrocław: Wydawnictwo Archidiecezjalne. (Teams)
Lektury uzupełniające: 1. Kunowski S. (2000), Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa: Wydawnictwo salezjańskie. 2. Mirski, A., Niemczyński, A. (1995). Stadia inteligencji operacyjnej i stadia społeczno-moralne w rozwoju człowieka dorosłego. Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej, tom 3, Nr 4, str. 43-63. 3. Niemczyński, A., Olejnik, M. (1993). Związek mądrości z wiekiem – co i jak się w niej zmienia. Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej, 1 (3), 30–48. 4. Piaget, J. (1957). Rozwój ocen moralnych. Warszawa: PWN. 5. Rydz, E. (2003). Psychologiczne podstawy kształtowania się religijności dzieci w wieku przedszkolnym. Przegląd Homiletyczny, 7, 213-226. 6. Rydz, E. (2012). Tendencje rozwojowe religijności młodych dorosłych. Lublin: Wydawnictwo KUL. 7. Stein, E. (2015). Powołanie mężczyzny i kobiety w porządku przyrodzonym i nadprzyrodzonym, w: Kobieta. Pytania i refleksje. Kraków: Wydawnictwo Karmelitów Bosych, str. 111-140. 8. Walesa, C. (2012). Antycypacja własnej religijności u młodzieży (rozwojowe badania osób w wieku od 12 do 24 lat). Horyzonty Psychologii, 2, 25–55. 9. Walesa, C. (2014). Różnice w zakresie religijności kobiet i mężczyzn. Horyzonty Psychologii, 4, 45–66. 10. Żylicz, P. (2010). Psychologia moralności. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. 11. Wojtyła, K. (1955) Zagadnienie woli w analizie aktu etycznego, Roczniki filozoficzne, s. 111-135.
|