Technologia informacyjna PSY-SJ>TinformacĆw
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami technologii informacyjnej w następującym zakresie:
1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.
2. Podstawowe zasady technicznego opracowania tekstów (układ strony, edytowanie, formatowanie, tworzenie spisu treści).
3. Bibliografia i odnośniki (bibliografie w praktyce badacza, sztuka tworzenia bibliografii załącznikowych, style opisu bibliograficznego w praktyce, tworzenie przypisów).
4. Materiały naukowe w Internecie (wybrane strategie poszukiwania informacji, źródła wiedzy w Internecie).
5. Gromadzenie danych bibliograficznych, multiwyszukiwarki i bazy cytowań.
6. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych (struktura prezentacji, zawartość slajdów) i przygotowanie do wygłoszenia referatu (praktyczne wskazówki).
7. Zasady pisania pracy dyplomowej (specyfika pracy dyplomowej, struktura pracy, wybór promotora i tematu, podstawowe wymogi typograficzne).
8. Nowe technologie a psychologia - możliwości i wyzwania (dyskusja).
9. Przedstawienie referatów z prezentacjami multimedialnymi (wraz z dyskusją w grupie).
W cyklu 2024/2025-L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami technologii informacyjnej w następującym zakresie: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Podstawowe zasady technicznego opracowania tekstów (układ strony, edytowanie, formatowanie, tworzenie spisu treści). 3. Bibliografia i odnośniki (bibliografie w praktyce badacza, sztuka tworzenia bibliografii załącznikowych, style opisu bibliograficznego w praktyce, tworzenie przypisów). 4. Materiały naukowe w Internecie (wybrane strategie poszukiwania informacji, źródła wiedzy w Internecie). 5. Gromadzenie danych bibliograficznych, multiwyszukiwarki i bazy cytowań. 6. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych (struktura prezentacji, zawartość slajdów) i przygotowanie do wygłoszenia referatu (praktyczne wskazówki). 7. Zasady pisania pracy dyplomowej (specyfika pracy dyplomowej, struktura pracy, wybór promotora i tematu, podstawowe wymogi typograficzne). 8. Nowe technologie a psychologia - możliwości i wyzwania (dyskusja). 9. Przedstawienie referatów z prezentacjami multimedialnymi (wraz z dyskusją w grupie). |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
(PPMpK_W01) student wie na czym polega metodyka pracy naukowej, terminologią właściwą dla psychologii, używa również nazewnictwa stosowanego w subdyscyplinach i w dyscyplinach pokrewnych
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U02) student prezentuje umiejętności podstawowe dla podjęcia pracy naukowej, tj. umie pracować w bibliotece, poszukiwać materiałów, stosuje zasady opisu bibliograficznego, wyszukiwanie haseł itp.
(PPMpK_U18) student potrafi posługiwać się wyspecjalizowanymi narzędziami i technikami informatycznymi w celu pozyskiwania danych i samodzielnego zdobywania wiedzy
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K08) student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadnia naukowego
Kryteria oceniania
Podstawowym warunkiem zaliczenia jest obecność podczas zajęć. Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Każdą następną nieobecność należy odrobić.
Frekwencja poniżej 50% (w przypadku nieobecności nieusprawiedliwionych) skutkuje oceną niedostateczną.
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie średniej ocen cząstkowych z:
- testu/zadania domowego (bibliografia),
- referatu z prezentacją multimedialną.
W celu uzyskania zaliczenia oceny cząstkowe muszą być ocenami pozytywnymi. Oceny niedostateczne powinny zostać poprawione w ustalonych terminach (wliczają się jednak do średniej).
Ocena 5,0: średnia powyżej 4,50
Ocena 4,5: średnia w zakresie 4,21 – 4,50
Ocena 4,0: średnia w zakresie 3,76 – 4,20
Ocena 3,5: średnia w zakresie 3,41 – 3,75
Ocena 3,0: średnia do 3,40
Obciążenie studenta pracą:
1. Uczestnictwo w zajęciach (1 ECTS).
2. Realizacja pozostałych warunków zaliczenia - bibliografia, przygotowanie referatu z prezentacją (1 ECTS).
Literatura
M. Heller, Jak być uczonym, Kraków 2010.
E. Nęcka, R. Stocki, Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków 2006.
P. Polak, K. Trombik, Metodyka pracy naukowej w filozofii: wprowadzenie do warsztatu cyfrowej humanistyki, Kraków 2023. Link do wersji cyfrowej: https://books.akademicka.pl/publishing/catalog/book/489
R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.
R. Zimek, PowerPoint 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice 2010.
W cyklu 2024/2025-L:
M. Heller, Jak być uczonym, Kraków 2010. |
Uwagi
W cyklu 2024/2025-L:
Efekty uczenia się: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Metody i kryteria oceniania: Frekwencja poniżej 50% (w przypadku nieobecności nieusprawiedliwionych) skutkuje oceną niedostateczną. Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie średniej ocen cząstkowych z: W celu uzyskania zaliczenia oceny cząstkowe muszą być ocenami pozytywnymi. Oceny niedostateczne powinny zostać poprawione w ustalonych terminach (wliczają się jednak do średniej). Obciążenie studenta pracą: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: