Język angielski SJO-MW-ANG30-1-4
Treści kształcenia
• doskonalenie umiejętności stosowania języka akademickiego i specjalistycznego
• doskonalenie umiejętności słuchania prezentacji akademickich i rozumienia głównych idei
• doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi ustnej i pisemnej dotyczących kwestii naukowych przy użyciu bardziej skomplikowanych struktur leksykalno-gramatycznych
• doskonalenie umiejętności tworzenia i przedstawiania prezentacji o tematyce akademickiej z zastosowaniem odpowiednich struktur
• kształcenie umiejętności krytycznego czytania i rozumienia tekstów akademickich oraz wyrażania własnych opinii na ich temat w mowie i piśmie
• wzbogacanie zasobu słownictwa akademickiego i specjalistycznego
• kształcenie umiejętności samodzielnego doskonalenia znajomości języka akademickiego i specjalistycznego oraz korzystania z odpowiednich źródeł
W cyklu 2023/2024-Z:
POZIOM B2.5 POZIOM C1.5 |
W cyklu 2024/2025-Z:
POZIOM B1. POZIOM B2. POZIOM C1. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
• rozpoznaje i potrafi stosować słownictwo w wypowiedzi ustnej i pisemnej należące do języka akademickiego i specjalistycznego, np. opis wniosku grantowego, napisanie abstraktu, sprawozdania
• potrafi zrozumieć główne idee tekstu/wykładu akademickiego
• potrafi przygotować własną prezentację na temat akademicki z użyciem odpowiednich zwrotów komunikacyjnych oraz z zastosowaniem języka akademickiego i specjalistycznego
• potrafi wypowiadać się na tematy specjalistyczne używając bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych, odpowiednich specjalistycznych kolokacji i kluczowego słownictwa akademickiego
• jest świadom odrębności kulturowych również w obrębie świata nauki i potrafi dostosować do nich język i zachowanie
• samodzielnie doskonali znajomość języka akademickiego i specjalistycznego oraz potrafi korzystać z odpowiednich źródeł
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne
• Metody nauczania: elementy metody konwersacyjnej, kognitywnej, audiolingwalnej, e-learning w oparciu o platformę Moodle, aplikację MS Teams, Webex Teams
• Narzędzia: teksty specjalistyczne, komputer, rzutnik, akademickie strony internetowe, filmy obcojęzyczne, materiały autentyczne, artykuły z prasy, słowniki, aplikacje edukacyjne
• Formy pracy: praca indywidualna, w grupach, burza mózgów, dyskusja, prezentacje multimedialne, projekty i plakaty naukowe, forum naukowe
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
1. Ocenianie ciągłe przygotowania Doktoranta do zajęć oraz jego pracy na zajęciach
2. Ocena podsumowująca semestr jest oparta na średniej ocen uzyskanych z kolokwiów, projektów, dłuższej wypowiedzi ustnej lub prezentacji oraz aktywności, przygotowania do zajęć i terminowości. Zarówno kolokwia, projekty jak i wypowiedzi ustne są wcześniej zapowiedziane. Kolokwium może trwać 45-90 minut.
3. Minimum konieczne do uzyskania oceny pozytywnej z testu (ocena dostateczna – 3.0) to 51% maksymalnej wartości procentowej pracy.
100%-91% - bardzo dobry
90%-81% - dobry plus
80%-71% - dobry
70%-61% - dostateczny plus
60%-51% - dostateczny
50% i mniej – niedostateczny
4. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej (2.0) z testu lub wypowiedzi ustnej Doktorant ma prawo przystąpić do poprawy oceny. Ocena niedostateczna (2.0) jest wliczana w średnią ocen.
5. Dopuszcza się dwukrotną nieobecność Doktoranta na zajęciach z jakiegokolwiek powodu bez konieczności usprawiedliwienia. W przypadku kolejnych nieobecności Doktorant jest zobowiązany niezwłocznie skontaktować się z Prowadzącym i wyjaśnić przyczyny oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy, udział w konferencjach). W przypadku wyjątkowych zdarzeń losowych i braku pisemnego usprawiedliwienia sytuację należy omówić z Prowadzącym.
6. Jeśli Doktorant przekroczy liczbę dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności każda następna powinna być odpracowana według ustalonych przez Prowadzącego zasad, może to być na przykład przygotowanie dodatkowego tłumaczenia tekstu lub innego jego opracowania, przygotowanie referatu, odpowiedź ustna z materiału przerobionego na zajęciach, praca pisemna, wykonanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych lub udział w konferencji.
7. Doktorant ma obowiązek pisania zapowiedzianych przez Prowadzącego kolokwiów w wyznaczonym dla całej grupy terminie. Dotyczy to także zaliczeniowych projektów oraz zaliczeniowych prezentacji. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym kolokwium, zaliczeniowym projekcie lub prezentacji, Doktorant ma obowiązek niezwłocznego kontaktu z Prowadzącym w celu wyjaśnienia nieobecności, przedłożenia pisemnego usprawiedliwienia oraz ustalenia terminu napisania zaległego testu lub przedstawienia projektu czy prezentacji.
8. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na zaplanowanym przez Prowadzącego kolokwium, prezentacji projektu lub wypowiedzi zaliczeniowej, Doktorant ma obowiązek niezwłocznego kontaktu z Prowadzącym w celu wyjaśnienia nieobecności oraz ustalenia terminu napisania kolokwium lub przedstawienia projektu czy prezentacji.
9. Prowadzący w takiej sytuacji podwyższa próg potrzebny do zaliczenia testu, projektu lub ustnej wypowiedzi. W przypadku pisemnego kolokwium stosuje poniższy sposób naliczania procentowego. W przypadku projektu lub wypowiedzi ustnej, podwyższenie progu oznacza obniżenie oceny o jeden stopień.
100% - bardzo dobry
99%-92% - dobry plus
91%-81% - dobry
80%-72% - dostateczny plus
71%-61% - dostateczny
60% i mniej – niedostateczny
10. W przypadku długotrwałej nieobecności (ponad 4 tygodnie) obowiązują zasady zawarte w§ 23 pkt 4 Regulaminu Szkół Doktorskich na UPJP II w Krakowie.
11. Zasady realizacji zajęć w ramach IOK (Indywidualnej organizacji kształcenia) i ERZ (Eksternistycznej realizacji zajęć) określają § 24 i 25 Regulaminu Szkół Doktorskich na UPJP II w Krakowie.
Przy zajęciach realizowanych w trakcie 30h spotkań nakład pracy Studentki/Studenta wynosi:
30 godzin – udział w zajęciach, 20 godzin – przygotowanie do zajęć, 10 godzin – przygotowanie do kolokwiów/prac/aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu.
Możliwość realizacji części zajęć w formie zdalnej.
Literatura
Lektury podstawowe poziom B2:
1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Academic Vocabulary in Use: vocabulary preference and practice, 2nd edition. Cambridge 2016
2. Julie Moore, Oxford Academic Vocabulary Practice, upper-intermediate B2-C1. Oxford University Press 2017
3. Edward de Chazal & Sam McCarter, Oxford EAP. A Course in English for Academic Purposes, Upper-Intermediate/B2. Oxford University Press 2016
4. Materiały własne prowadzącego dla poziomu B2
Lektury uzupełniające poziom B2:
1. English for Academics, Book 1 with free online audio. Cambridge, British Council, 2014
2. English for Academics, Book 2 with free online audio. Cambridge, British Council, 2015
3. Lawrence J. Zwier, Building Academic Vocabulary. Advanced Practice for EAP Classes and Self-Study.The Michigan University Press 2005.
4. Grussendorf Marion, English for Presentations. Express Series Oxford University Press 2008
5. Edward de Chazal&Louis Rogers, Oxfrord EAP, A Course in English for Academic Purposes, Intermediate/B1+.Oxford University Press 2013
6. Edward de Chazal & Sam McCarter, Oxfrord EAP. A Course in English for Academic Purposes, Upper-Intermediate/B2. Oxford University Press 2016
7. Powel Mark, Dynamic Presentations. Cambridge Business Skills, 2011
8. Thaine Craig, Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP, intermediate. Cambridge University Press 2012
9. Hewings Martin, Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP, upper intermediate. Cambridge University Press 2012
10. Hewings Martin, Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP, advanced. Cambridge University Press 2013
11. Cambridge English Advanced with Answers 2. Authentic Examination Papers. Cambridge University Press 2016
12. Cambridge English Advanced with Answers 3. Authentic Examination Papers. Cambridge University Press 2018
13. Cambridge English IELTS Academic 2, 10, 12. Authentic Examination Papers. Cambridge University Press 2012, 2016, 2017.
14. Ken Paterson with Roberta Wedge, Oxford Grammar for EAP. English grammar and practice for Academic Purposes with answers. Oxford University Press 2017
15. Richard Side and Guy Wellman, Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Fully updated for the revised CPE. Pearson Educated Limited 2018.
Lektury podstawowe poziom C1:
1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Academic Vocabulary in Use: vocabulary preference and practice, 2nd edition. Cambridge 2016
2. Julie Moore, Oxford Academic Vocabulary Practice, upper-intermediate B2-C1. Oxford University Press 2017 Edward de Chazal & Sam McCarter, Oxfrord EAP. A Course in English for Academic Purposes, Upper-Intermediate/B2. Oxford University Press 2016
3. Edward de Chazal & Sam McCarter, Oxford EAP. A Course in English for Academic Purposes, Upper-Intermediate/B2. Oxford University Press 2016
4. Edward de Chazal & Sam McCarter, Oxford EAP. A Course in English for Academic Purposes, Advanced/C1. Oxford University Press 2016
5. Cambridge English Advanced with Answers 3. Authentic Examination Papers. Cambridge University Press 2018
6. Materiały własne prowadzącego dla poziomu C1
Lektury uzupełniające poziom C1:
1. English for Academics, Book 1 with free online audio. Cambridge, British Council, 2014
2. English for Academics, Book 2 with free online audio. Cambridge, British Council, 2015
3. Lawrence J. Zwier, Building Academic Vocabulary. Advanced Practice for EAP Classes and Self-Study.The Michigan University Press 2005.
4. Grussendorf Marion, English for Presentations. Express Series Oxford University Press 2008
5. Edward de Chazal&Louis Rogers, Oxfrord EAP, A Course in English for Academic Purposes, Intermediate/B1+.Oxford University Press 2013
6. Powel Mark, Dynamic Presentations. Cambridge Business Skills, 2011
7. Thaine Craig, Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP, intermediate. Cambridge University Press 2012
8. Hewings Martin, Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP, upper intermediate. Cambridge University Press 2012
9. Hewings Martin, Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP, advanced. Cambridge University Press 2013
10. Cambridge English Advanced with Answers 2. Authentic Examination Papers. Cambridge University Press 2016
11. Cambridge English IELTS Academic 2, 10, 12. Authentic Examination Papers. Cambridge University Press 2012, 2016, 2017.
12. Ken Paterson with Roberta Wedge, Oxford Grammar for EAP. English grammar and practice for Academic Purposes with answers. Oxford University Press 2017
13. Richard Side and Guy Wellman, Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Fully updated for the revised CPE. Pearson Educated Limited 2018.
W cyklu 2023/2024-Z:
Podręcznik ustala prowadzący. |
Uwagi
W cyklu 2023/2024-Z:
W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 30 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Przy zajęciach realizowanych w trakcie 30 h spotkań nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: 30 godzin - udział w zajęciach, 20 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 godzin - przygotowanie do kolokwiów/ prac i aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu. W sytuacji kiedy semestr kończy się egzaminem Student(ka) zobowiązany/-a jest do realizacji we własnym zakresie dodatkowo 30 godzin pracy własnej polegającej na przygotowaniu się do egzaminu. Równa się to 1 dodatkowemu punktowi ECTS. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: