W cyklu 2023/2024-Z:
POZIOM B2.5 Treści kształcenia: - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2 - kształcenie umiejętności sporządzania form pisemnych (recenzja filmu, ulotka, opis, opowiadanie) - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem. - wzbogacanie zasobu słownictwa na poziomie B2 - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - obszar strukturalno-gramatyczny (relative clauses, perfect infinitive, czasowniki modalne, zdania typu participle clauses, formy -ing) - obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu, proponowanie, parafrazowanie fragmentów tekstów) - tworzenie prezentacji na temat podany przez lektora, wprowadzenie wyrażeń używanych do prezentacji
POZIOM C1.5 Treści kształcenia: - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o kulturze, sukcesie, problemach społecznych, celach życiowych, - wykazanie się znajomością wyrażeń określających umiejętności, doświadczenie, zjawiska kulturowe, problemy społeczne, - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia struktur porównawczych, inwersji, czasów potrzebnych do tworzenia unreal situations oraz rozbudowanych struktur gramatycznych, - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, - doskonalenie umiejętności reagowania na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, opisywanie swoich planów, zamierzeń, negocjowanie, wyrażanie opinii oraz podawanie wspierających ją argumentów, rekomendowanie
|
W cyklu 2024/2025-Z:
POZIOM B1.1 Treści kształcenia: - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B1 poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, swojej rodzinie, swoim otoczeniu, celach życiowych, doświadczeniach z przeszłości oraz sytuacjach obecnych - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem. - wzbogacanie zasobu słownictwa - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji - tworzenie prostych wypowiedzi pisemnych na wybrany temat - obszar leksykalny (opis upodobań oraz zajęć w wolnym czasie, słownictwo związane z wakacjami i podróżowaniem, opis ważnych wydarzeń i przygód z przeszłości, słownictwo związane z rodziną, różnymi etapami życia) - obszar funkcji językowych (zapoznanie się ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe) - obszar strukturalno-gramatyczny (~tworzenie zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających w czasach: Present Continuous, Present Simple, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous oraz przy użyciu czasu przyszłego ~poprawne użycie wszystkich rodzajów zaimków ~formy dzierżawcze ~stopniowanie przymiotników ~przyimki) - obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, sugerowanie, proponowanie, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu)
POZIOM B2.1 - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2 poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, swoim otoczeniu, swoich celach życiowych, wydarzeniach z przeszłości oraz sytuacjach bieżących - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem - kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur - wzbogacanie zasobu słownictwa - zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - obszar leksykalny (opis zajęć w czasie wolnym, słownictwo związane z pracą, planami zawodowymi na przyszłość słownictwo związane z chorobami i różnego rodzaju dolegliwościami, wakacjami, podróżowaniem i środkami transportu, opis ważnych wydarzeń i przygód z przeszłości, słownictwo związane z różnymi etapami życia, modą, stylami ubierania się) - obszar funkcji językowych (zapoznanie się ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe) - obszar strukturalno-gramatyczny (~tworzenie zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających w czasach: Present Perfect, Present Perfect Continuous ~użycie narrative tenses ~auxiliary verbs~ przymiotniki użyte w formie rzeczowników ~adjective order ~comparartives) - obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, sugerowanie, proponowanie, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu)
POZIOM C1.1 Treści kształcenia: - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o kulturze, sukcesie, problemach społecznych, celach życiowych - wykazanie się znajomością wyrażeń określających umiejętności, doświadczenie, zjawiska kulturowe, problemy społeczne, - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia struktur porównawczych, inwersji, czasów potrzebnych do tworzenia unreal situations oraz rozbudowanych struktur gramatycznych, - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, - doskonalenie umiejętności reagowania na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, opisywanie swoich planów, zamierzeń, negocjowanie, wyrażanie opinii oraz podawanie wspierających ją argumentów, rekomendowanie - doskonalenie umiejętności pisania poprzez wprowadzanie spójników i wyrażeń łączących; - kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur; - wzbogacanie zasobu słownictwa; - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji;
|