W cyklu 2024/2025-Z:
B1+ - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B1+ poprzez kształcenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na tematy związane z omawianymi zagadnieniami - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem - wzbogacanie zasobu słownictwa adekwatnego do poziomu językowego B1+ - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur - doskonalenie funkcji językowych (sposoby reagowania na różne sytuacje życiowe) -obszar strukturalno-gramatyczny: ~wyrażanie przyszłości za pomocą różnych czasów i struktur, ~tryby warunkowe, ~czasy Present Perfect i Present Perfect Continuous, ~czaswoniki modalne, ~phrasal verbs
B2.3 - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2 poprzez kształcenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na tematy związane z omawianymi zagadnieniami - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem - wzbogacanie zasobu słownictwa i słowotwórstwa adekwatnego do poziomu językowego B2 - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur - doskonalenie funkcji językowych (sposoby reagowania na różne sytuacje życiowe) -obszar strukturalno-gramatyczny: ~tworzenie zdań z użyciem wyrażenia I wish, It’s time, I hope,, wyrażanie żalu za pomocą konstrukcji should have ~tryby warunkowe, ~czasy przyszłe Future Perfect i Future Perfect Continuous, ~czasowniki modalne w czasie przeszłym, ~konstrukcje used to, get used to, ~gerunds and infinitives
C1.3 -doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności tworzenia konstrukcji warunkowych -doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach -doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem; -doskonalenie umiejętności pisania poprzez wprowadzanie spójników i wyrażeń łączących pokazujących relacje przyczynowo skutkowe -kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur -wzbogacanie zasobu słownictwa oraz znajomości słowotwórstwa -ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji, nauka strategii konwersacyjnych i prezenterskich -obszar strukturalno-gramatyczny: ~spekulowanie i dedukowanie, ~czasowniki modalne, ~emfaza, inwersja, ~advanced gerunds and infinitives
|
W cyklu 2025/2026-Z:
POZIOM B1. Treści kształcenia: - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B1 poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, swojej rodzinie, swoim otoczeniu, celach życiowych, doświadczeniach z przeszłości oraz sytuacjach obecnych - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem. - wzbogacanie zasobu słownictwa - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji - tworzenie prostych wypowiedzi pisemnych na wybrany temat - obszar leksykalny (opis upodobań oraz zajęć w wolnym czasie, słownictwo związane z wakacjami i podróżowaniem, opis ważnych wydarzeń i przygód z przeszłości, słownictwo związane z rodziną, różnymi etapami życia) - obszar funkcji językowych (zapoznanie się ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe) - obszar strukturalno-gramatyczny (~tworzenie zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających w czasach: Present Continuous, Present Simple, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous oraz przy użyciu czasu przyszłego ~poprawne użycie wszystkich rodzajów zaimków ~formy dzierżawcze ~stopniowanie przymiotników ~przyimki) - obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, sugerowanie, proponowanie, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu)
POZIOM B2. - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2 poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, swoim otoczeniu, swoich celach życiowych, wydarzeniach z przeszłości oraz sytuacjach bieżących - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem - kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur - wzbogacanie zasobu słownictwa - zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji - ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji - obszar leksykalny (opis zajęć w czasie wolnym, słownictwo związane z pracą, planami zawodowymi na przyszłość słownictwo związane z chorobami i różnego rodzaju dolegliwościami, wakacjami, podróżowaniem i środkami transportu, opis ważnych wydarzeń i przygód z przeszłości, słownictwo związane z różnymi etapami życia, modą, stylami ubierania się) - obszar funkcji językowych (zapoznanie się ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe) - obszar strukturalno-gramatyczny (~tworzenie zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających w czasach: Present Perfect, Present Perfect Continuous ~użycie narrative tenses ~auxiliary verbs~ przymiotniki użyte w formie rzeczowników ~adjective order ~comparartives) - obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, sugerowanie, proponowanie, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu)
POZIOM C1. Treści kształcenia: - doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o kulturze, sukcesie, problemach społecznych, celach życiowych - wykazanie się znajomością wyrażeń określających umiejętności, doświadczenie, zjawiska kulturowe, problemy społeczne, - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach - doskonalenie umiejętności poprawnego użycia struktur porównawczych, inwersji, czasów potrzebnych do tworzenia unreal situations oraz rozbudowanych struktur gramatycznych, - doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, - doskonalenie umiejętności reagowania na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, opisywanie swoich planów, zamierzeń, negocjowanie, wyrażanie opinii oraz podawanie wspierających ją argumentów, rekomendowanie - doskonalenie umiejętności pisania poprzez wprowadzanie spójników i wyrażeń łączących; - kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur; - wzbogacanie zasobu słownictwa;
|