Język angielski SJO-PEDSM-ANG30-2-4
Słownictwo z zakresu obszaru szeroko rozumianej edukacji
Słownictwo z zakresu języka angielskiego akademickiego
Słownictwo z zakresu strategii nauczania i uczenia się
Słownictwo z zakresu etapów rozwoju człowieka wg wybranych teorii naukowych
Słownictwo związane z współczesnymi koncepcjami edukacyjnymi, zawodem pedagoga, terminologia z zakresu psychologii społecznej, wolontariatu
Kształcenie umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem (zarówno w zakresie informacji ogólnych jak i szczegółowych), syntezy tekstu, stosowania posiadanej wiedzy w wypowiedziach ustnych i pisemnych, rozumienia słów kluczowych, tworzenia notatek z tekstu słuchanego.
W cyklu 2023/2024-L:
Słownictwo z zakresu obszaru szeroko rozumianej edukacji |
W cyklu 2024/2025-L:
Słownictwo z zakresu obszaru szeroko rozumianej edukacji |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
• rozumiał znaczenie głównych wątków zawartych w złożonych wypowiedziach ustnych i pisemnych na tematy konkretne oraz abstrakcyjne, a także merytoryczne dyskusje z zakresu jej specjalności
• porozumiewał się na tyle płynnie i spontanicznie, by przeprowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron;
• czytał ze zrozumieniem teksty naukowe dot. specjalizacji zawodowej
• wypowiadał się na tematy zawodowe w języku obcym
• potrafił formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne na różnorodne tematy związane z sytuacjami zawodowymi, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych możliwości,
• rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
Kryteria oceniania
SPOSOBY SPRAWDZANIA I WARUNKI ZALICZENIA SEMESTRU DLA STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH
JĘZYK ANGIELSKI MSJO UPJPII
*Ze zmianami w przypadku realizacji nauczania w trakcie całego semestru w formie zdal-nej
2. Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest eg-zaminem.
3. Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienio-nych zasad i terminów.
4. Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zaję-ciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez ko-nieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowa-dzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy – żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wy-konywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wyłącznie u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Stu-denta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowa-dzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
5. W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
W przypadku ocen z testów i kolokwiów (ocen śródsemestralnych) stosuje się poniższe progi:
91% > bardzo dobry
81% > plus dobry
71% > dobry
61% > plus dostateczny
51% > dostateczny
b. Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w ter-minie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
• Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
• W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źró-dła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub ter-min oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
• Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
c. Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wyko-nania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
d. Projekty grupowe – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
e. Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym termi-nie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
• W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
• W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartków-ce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
• W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzy-mują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego na-pisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
6. System oceniania – Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – oce-nę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
b. W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75 – 5,00 - bardzo dobry
4,50 – 4,74 - plus dobry
3,75 – 4,49 - dobry
3,50 – 3,74 - plus dostateczny
3,00 – 3,49 - dostateczny
UWAGA!!! Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wy-nosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
Lektury podstawowe:
Podręcznik wiodący
Unlock Level 4 Listening and Speaking Skills. Student’s Book Autor: Lewis Lansford wyd. Cambridge
Unlock 4 Reading and Writing Skills. Student’s Book Autor: Chris Sowton wyd. Cambridge
Lektury uzupełniające:
Materiały własne prowadzącego
Malcolm Mann, Taylor Knowles, Destination B2 Grammar & Vocabulary, Macmillian 2010
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
Uwagi i nakład pracy uczestnika zajęć |
W cyklu 2024/2025-L:
Uwagi i nakład pracy uczestnika zajęć |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: