Język angielski SJO-PSY-SJ-ANG30-4-6
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej B2 lub C1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
W cyklu 2023/2024-L:
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej B2 lub C1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
B2
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
• rozumiał znaczenie głównych wątków zawartych w złożonych wypowiedziach ustnych i pisemnych na tematy konkretne oraz abstrakcyjne, a także merytoryczne dyskusje z zakresu jej specjalności
• porozumiewał się na tyle płynnie i spontanicznie, by przeprowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron;
• potrafił formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne na różnorodne tematy, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych możliwości,
• rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
C1
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
• rozumiał szeroki zakres skomplikowanych, trudnych, dłuższych wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz dostrzega ich ukryte znaczenie
• wypowiadał się płynnie i spontanicznie, bez trudu odnajdując właściwe, oddające w pełni przesłanie wypowiedzi, formy leksykalne
• formułował jasne, dobrze zbudowane i szczegółowe wypowiedzi na złożone tematy, przy tym poprawnie posługując się wzorami wypowiedzi, łącznikami i spójnikami.
• w sposób swobodny posługiwał się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych oraz zawodowych;
• rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania: Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
*Ze zmianami w przypadku realizacji nauczania w trakcie całego semestru w formie zdalnej
1. Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem.
2. Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i
terminów.
3. Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z
jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności
odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów.
Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej
nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie,
sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy – żadne inne nie jest podstawą uznania
nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności.
Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność
nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie
Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie
e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo
wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej
omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego
poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to
możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego
lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wyłącznie u
lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w
zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być
odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora
na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien
zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość
odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora
zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta
zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
4. W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie
Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp.
Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne
poprawione.
a. Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w terminie do
dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
• Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
• W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub
gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest
zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od
momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został
przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
• Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym
papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami
między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem
poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych
wymogów nie będą przyjmowane!
b. Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w
ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania
zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
c. Projekty grupowe – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora
w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania
zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
d. Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do
zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu
semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
• W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce,
Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania
zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg
potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim
przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db,
92%-99% db plus, 100% - bdb.
• W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student
ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego
testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub
uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za
usprawiedliwioną).
• W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę
ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu
według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
5. System oceniania – Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych
w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego
stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – ocenę mnożymy razy
2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
a. W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam
następujące oceny:
4,75 – 5,00 - bardzo dobry
4,50 – 4,74 - plus dobry
3,75 – 4,49 - dobry
3,50 – 3,74 - plus dostateczny
3,00 – 3,49 - dostateczny
UWAGA!!! Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie
poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0,
to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
Lektury podstawowe:
Podręcznik wiodący ustala Prowadzący kurs.
Lektury uzupełniające:
Malcolm Mann, Taylor Knowles, Destination B2 Grammar & Vocabulary, Macmillian 2010
Virgina Evans, Grammarway 3 with answers, Express Publishing, 2019
materiały własne Lektora
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
Uwagi i nakład pracy uczestnika zajęć W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 30 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: 30 godzin - udział w zajęciach, 20 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 godzin - przygotowanie do kolokwiów/ prac i aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu. W sytuacji, kiedy semestr kończy się egzaminem Student(ka) zobowiązany/-a jest do realizacji we własnym zakresie dodatkowo 30 godzin pracy własnej polegającej na przygotowaniu się do egzaminu. Równa się to 1 dodatkowemu punktowi ECTS. W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 20 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: 20 godzin - udział w zajęciach, 25 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 godzin - przygotowanie do kolokwiów/ prac i aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu. W sytuacji, kiedy semestr kończy się egzaminem Student(ka) zobowiązany/-a jest do realizacji we własnym zakresie dodatkowo 30 godzin pracy własnej polegającej na przygotowaniu się do egzaminu. Równa się to 1 dodatkowemu punktowi ECTS. Możliwość realizacji części zajęć w formie zdalnej. Podręcznik może być zmieniony przez prowadzącego. Wówczas treści kształcenia nie ulegają zmianie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: