Słownictwo branżowe z języka angielskiego SJO-TZDSM-ANG30-2-2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023/2024-L:
Zagadnienia tematyczne: Funkcje językowe: Zagadnienia gramatyczno-leksykalne: |
W cyklu 2024/2025-L:
Zagadnienia tematyczne: Zagadnienia gramatyczno-leksykalne: |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Realizacja i weryfikacja treści programowych zapewnia osiągnięcie kompetencji językowych na poziomie B2+ lub C1 zgodnie z wymaganiami określonymi przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: rozumienie stanowisk innych osób, formułowanie i wyrażanie własnej opinii zarówno w mowie jak i piśmie włączając w to sytuacje zawodowe. Student angażuje się w rozwijanie swoich sprawności językowych w pracy samodzielnej, mając świadomość istniejących różnic interkulturowych jak i interpersonalnych w procesie uczenia się przez całe życie. Student potrafi zaplanować i zorganizować pracę w zespole oraz współdziała z innymi osobami w celu podnoszenia własnych kompetencji językowych.
Kryteria oceniania
Metody nauczania: elementy metody konwersacyjnej, kognitywnej, audiolingwalnej, e-learning.
Formy pracy: praca indywidualna, w parach, grupach.
Narzędzia: teksty, komputer, rzutnik, odtwarzacz CD oraz DVD, płyty CD oraz DVD, strony internetowe, filmy obcojęzyczne, materiały autentyczne, artykuły z prasy, słowniki.
Uwagi i nakład pracy uczestnika zajęć
30 godzin - udział w zajęciach, 20 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 godzin - przygotowanie do kolokwiów/ prac i aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu.
Możliwość realizacji części zajęć w formie zdalnej
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
1. Lektorat języka angielskiego trwa dwa semestry i każdy semestr kończy się zaliczeniem z oceną.
2. Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.
3. Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zaję-ciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy – żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Stu-denta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na plat-formie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłą-czywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramo-wych nieobecności u innego lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wy-łącznie u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżu-rze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to od-powiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
4. W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
a. Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w ter-minie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
• Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
• W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamo-dzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
• Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
b. Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
c. Projekty grupowe – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w ter-minie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
d. Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
• W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kart-kówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwicze-nia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
• W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartków-ce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieo-becności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
• W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzy-mują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystki-mi tego konsekwencjami.
•
System oceniania
W przypadku ocen z testów i kolokwiów (ocen śródsemestralnych) stosuje się poniższe progi:
91% > bardzo dobry
81% > plus dobry
71% > dobry
61% > plus dostateczny
51% > dostateczny
Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym seme-strze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogól-ną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – ocenę mnożymy razy 2, dla pre-zentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75 – 5,00 - bardzo dobry
4,50 – 4,74 - plus dobry
3,75 – 4,49 - dobry
3,50 – 3,74 - plus dostateczny
3,00 – 3,49 - dostateczny
UWAGA!!! Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wyno-si ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,0.
Literatura
Lektury podstawowe:
Peter Strutt, English for International Tourism Upper-intermediate New Edition, Pearson Education Limited 2013.
Lektury uzupełniające:
Materiały własne prowadzącego.
Malcolm Mann, Taylor Knowles, Destination B2 Grammar & Vocabulary, Macmillan 2010.
Virginia Evans, Grammarway 4 with answers, Express Publishing, 2019.
W cyklu 2023/2024-L:
Lektury podstawowe: |
W cyklu 2024/2025-L:
Lektury podstawowe: |
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
Nakład pracy uczestnika zajęć Możliwość realizacji części zajęć w formie zdalnej |
W cyklu 2024/2025-L:
Możliwość prowadzenia części zajęć w formie zdalnej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: