Warsztat młodego badacza: przygotowanie artykułu naukowego SZD-DPK>Wmb-ć
Podczas zajęć poruszana jest problematyka właściwej organizacji procesu przygotowywania tekstu naukowego. W szczególności w ramach zajęć sukcesywnie prezentowane są zagadnienia dotyczące następujących treści kształcenia:
T_1 Wyszukiwanie i selekcja źródeł
T_2 Wybór czasopisma naukowego
T_3 Specyfika przygotowywania prac naukowych w dyscyplinie prawo kanoniczne
T_4 Konstrukcja abstraktu
T_5 Struktura artykułu
T_6 Metodologia i metodyka pisarstwa naukowego w dyscyplinie prawo kanoniczne
T_7 Procedura recenzji double-blind review
T_8 Najczęściej popełniane błędy w procesie przygotowywania publikacji
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01 Zna i rozumie światowy dorobek naukowy i twórczy związany z dyscyplinami, w których prowadzone jest kształcenie w szkole doktorskiej, a także wynikające z niego implikacje dla praktyki,
K_W02 Zna i rozumie w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek obejmujący podstawy teoretyczne i zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe, w tym
metodologię nauk, właściwe dla dyscyplin, w których prowadzone jest kształcenie w szkole doktorskiej, a także zasady dydaktyki szkoły wyższej,
K_W03 Zna i rozumie główne trendy rozwojowe dla dyscyplin, w których prowadzone jest kształcenie w szkole doktorskiej,
K_W06 Zna i rozumie zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu oraz podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej, w tym podstawowe zasady komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami.
K_U01 Potrafi dokonywać analizy i twórczej syntezy dorobku naukowego i twórczego w celu identyfikowania i rozwiązywania problemów badawczych oraz związanych z działalnością innowacyjną i twórczą; tworzyć nowe elementy tego dorobku, w tym - definiować cel i przedmiot badań naukowych,
K_U04 Potrafi wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań, formułować hipotezę badawczą, rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować, wnioskować na podstawie wyników badań.
K_K02 Jest gotów do krytycznej oceny dorobku uprawianej dyscypliny naukowej oraz do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny.
K_K06 Jest gotów do podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym: prowadzenia badań w sposób niezależny, respektowania zasady publicznej własności wyników badań naukowych z uwzględnieniem zasady ochrony własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się w formie pisemnej
Skala ocen zgodna z Regulaminem studiów UPJP2.
Kryteria oceniania:
Ocena niedostateczna (2):
Doktorant nie ma podstawowej wiedzy w zakresie zrealizowanych podczas zajęć treści kształcenia
Ocena dostateczna (3):
Doktorant ma podstawową wiedzę w zakresie zrealizowanych podczas zajęć treści kształcenia
Ocena dobra (4):
Doktorant ma niepełną wiedzę w zakresie zrealizowanych podczas zajęć treści kształcenia
Ocena bardzo dobra (5):
Doktorant ma gruntowną wiedzę w zakresie zrealizowanych podczas zajęć treści kształcenia
Literatura
Day R.A., Gastel B., How to Write and Publish a Scientific Paper, Cambridge 2017.
Siuda P. Wasylczyk P., Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, Warszawa 2018.
Stępień B., Zasady pisania tekstów naukowych. Prace doktorskie i artykuły, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: