Nowoczesne metody nauczania SzD-DF>Nomena
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z nowoczesnymi, innowacyjnymi i alternatywnymi metodami nauczania, które będą omawiane na poszczególnych zajęciach. Aby można było przejść do omawiania konkretnych zajęć, należy zarysować rzeczywistość, w jakiej współczesny uczeń / student / słuchacz pozyskuje wiedzę.
Tematy poszczególnych zajęć:
T_1. Wyzwania XXI wieku, 4 / 5 rewolucja przemysłowa
T_2. Rzeczywistość VUCA i kompetencje jutra
T_3. Kompetencje kluczowe uczniów / studentów / słuchaczy
T_4. Metody nauczania - ujęcie klasyczne / jego wady i zalety
T_5. Nowoczesne metody nauczania: metody aktywizujące
T_6. Uczenie przez działanie
T_7. Alternatywne metody nauczania
T_8. Interaktywne narzędzi dydaktyczne
T_9. Innowacyjne narzędzia nauczania w praktyce
T_10. Alternatywne szkoły i przedszkola / wolna szkoła i leśne przedszkole
T_11. Nauczanie w chmurze, odwrócona klasa - odwrócona nauka w XXI wieku
T_12. Elastyczność - najważniejsza kompetencja jutra
T_13. Poker kyterialny w praktyce
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
wykład z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, odwrócona lekcja, poker kryterialny.
wymagana obecność na zajęciach
Ocenie podlega aktywność na zajęciach, która stanowi 1/3 oceny końcowe.
Końcowy ustny egzamin na ocenę.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
G. Petty, Nowoczesne nauczanie, Sopot 2010.
G. Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu, Poznań 2000.
J. Korodziński, Nowoczesne nauczanie, Warszawa 2022.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: