Telewizja 2.0 – sztuka tworzenia i odbioru SzD-DNKSM>Tel2.0
Jak wygląda telewizja w czasach netfliksa? Jakie elementy związane z rozwojem nowych technologii mają wpływ na sfere rozwoju nowych form telewizyjnych. Czy przezywamy dzisiaj "koniec tradycyjnej telewizji?".
Na czym polega ciągłość w mediach - czy konwergencja ma wpływ na współczesne zmiany w podejściu do mediów tradycyjnych?
Podstawowe modele zarządzania w telewizji. Na czym polega specyfika mediów sfery publicznej? Jakie są podstawy zarządzania i funkcjonowania we współczesnej telewizji?
Wpływ procesu związanego z konwergencją mediów na poszczególne segmenty działalności współczesnej telewizji:
Sztuka tworzenia i zarządzania programem w ujęciu tradycyjnej telewizji, traktowanej dzisiaj jako multimedialna platforma audiowizualna.
Zmiany w percepcji programu telewizyjnego
Przemiany związane ze sposobem korzystania z mediów audiowizualnych
Sfera nowych mediów i wpływ jaki wywierają na nią produkcje audiowizualne.
Analiza przykładów medialnych związanych z rozwojem telewizji: w Polsce w Europie i w USA
Rozwój mediów sfery cyfrowej i ich wpływ na tradycyjne media.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student rozumie procesy dotyczące zarządzania telewizja we współczesnym świecie, w którym słowa "konwergencja" i "nowe media" są kłuczem do zrozumienia rzeczywistości medialnej.
Poznaje procesy zachodzące w telewizji w kontekście produkcji i emisji programu oraz zarządzania stacją telewizyjną
Rozumie na czym polega różnica w tworzeniu treści audiowizualnych w mediach tradycyjnych i mediach sfery digital.
Moze pojac, że proce rozwoju mediów w konteście nowego podejścia w percepcji mediów, ma charakter globalny.
Kryteria oceniania
Analiza przykładów mediów europejskich: francuskich, polskich, niemieckich i brytyjskich. Analiza fenomenu "ramówki programowej".
Wykłady w formie konwersatorium, na temat analizowanej przestrzeni medialnej.
Literatura
Stępińska, A. Ile Europy w europejskich mediach informacyjnych? Rola mediów w kształtowaniu europejskiej sfery publicznej; Rocznik Integracji Europejskiej nr 8/2014, Poznań
Bogusław Nierenberg "Zarządzania mediami – koncepcje i metody badawcze"
"Zmierzch telewizji? Przemiany medium", Antologia, [w:] red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, wyd. Scholar
Masłoń, A. Oracz M. Osuch-Rak, E. (red.), Innowacje – czym są i jaka jest ich rola? Przykład Unii Europejskiej”; Warszawa 2018
Jaskiernia, A. "Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej", Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2016.
Komunikacja społeczna i kompetencje medialne w czasach nowych technologii [w:] Państwo i Społeczeństwo nr 3/2017; Oficyna Wydawnicza AFM, Warszawa
Publiczność mediów w epoce cyfrowej; Jaskiernia, A., Gajlewicz - Korab, K. (red), wyd. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2020
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Szkoła Doktorska - dyscyplina filozofia
- Szkoła Doktorska - dyscyplina nauki o komunikacji społecznej i mediach
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: