Współczesna edukacja medialna SzD-DNR>Wsped-ob
Omawiane są i analizowane treści medialne, w kontekście sposobów ich tworzenia. Analizowane są zarówno media tradycyjne, jak i platformy społecznościowe. w związku z aktualnymi wyzwaniami związanymi z transformacją i konwergencją środków przekazu, takimi jak dezinformacja, manipulacja informacją. Istotnym aspektem są zagadnienia etyczne związane z funkcjonowaniem mediów oraz dziennikarzy, jak również osób decydujących o kształcie przekazów. Analizie poddany jest także wpływ mediów na formowanie opinii publicznej i postaw społecznych. Metody prowadzenia zajęć obejmują analizę studium przypadków, analizę zawartości, dyskusje i debaty, oraz prezentacje projektów.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach. analiza przypadków), opracowanie projektu.
Literatura
Grzegorz Ptaszek, Edukacja medialna 3.0. Krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big data i algorytmizacji, Kraków 2019.
Agnieszka Ogonowska, Współczesna edukacja medialna: teoria i rzeczywistość, Kraków 2013
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek, Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych, Kraków 2015;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: