Pedagogika rodziny SzD-DNS>Pedrod
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pedagogicznymi aspektami funkcjonowania rodziny. Pokazanie różnych wymiarów wychowania w rodzinie, współpracy z innymi środowiskami wychowawczymi oraz sposobów pokonywania trudności wychowawczych
Tryb zajęć
Kryteria oceniania
1. Kolokwium ustne na koniec semestru sprawdzające znajomość podstaw i obszarów wychowania w rodzinie
2. Analiza modeli wychowania w rodzinie promowanych w wybranym serialu telewizyjnym
3. Przygotowanie plakatu promującego znaczenie wychowania w rodzinie
Literatura
Lektury podstawowe:
Godawa G., Rodzina wobec nieuleczalnej choroby dziecka. Aspekty tanatopedagogiczne, Kraków: Impuls, 2018, s. 155-208.
Kawula S., Brągiel J., Janke A.W., Pedagogika rodziny. Obszary, panorama, problemy, Toruń: Adam Marszałek, 2007.
Lektury uzupełniające:
Homplewicz J., Pedagogika rodziny, Rzeszów: ITP, 2000.
Mastalski J., Chrześcijanin wobec agresji w rodzinie. Perspektywa pedagogiczna, Kraków: WN PAT Wydawnictwo, 2006.
Wilk J., Pedagogika rodziny – zagadnienia wybrane, Lublin: Episteme, 2016.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: